søndag 11. april 2021

Slow Sunday...

I dag vet jeg ikke om jeg får sydd så mye, men jeg skal rekke opp noe jeg ikke ble fornøyd med. Jeg har sydd sammen en del striper fra en batic jelly roll som jeg kjøpte i Houston for noen år siden. Jeg hadde ikke nok striper, og dermed ble det helt feil, men jeg skal bruke fantasien og se om jeg kan få til en quilt til hagen likevel. Det ble ikke fint med den svarte rammen jeg hadde satt på, og nå skal den tas vekk. 
Det er ikke så inspirerende å rekke opp, men iblant må vi gjøre det også. 
Her blir det «Slow Sunday Ripping» 

Linker til Kathy`s Quilt som har link party hver søndag. 
I mange år har jeg ikke strikket, for det har resultert i senebetennelse i albuen. 
Nå fikk jeg så lyst å prøve igjen. Jeg begynte på en liten klut. Den er ikke ferdig. En ddag jeg var i byen kjøpte jeg litt impulsivt garn og mønster til en kofte. 
Nå er jeg i gang med kofte til meg selv. Jeg har en plan om å bare strikke et par runder om gangen. 

Jeg er heldig og har jobb på sykehuset her jeg bor. Alle ansatte i helsevesenet får corona vaksine via vår jobb, og på tirsdag var jeg heldig og fikk første dose Pfizer vaksine.
Vi hadde høye smittetall før påske, og alt ble stengt ned. Heldigvis har antall smittet gått ned igjen og i morgen åpner butikkene igjen. Det er bra, for det er mange bedrifter som sliter når de må holde stengt. 

En dag ble jeg fristet av en reklame på Facebook. Det var et firma, Gossby som viste noen koselige kopper. Jeg gikk inn for å se, og der kunne en velge detaljer slik att den ble personlig. 
 Til og med navnet mitt fikk jeg på koppen. 
Hårfrisyre og hårfargen kunne jeg også velge. Litt mer grå enn jeg er, men det går vel den veien. LOL
Den kom nylig i posten. 


Den siste uken har vi hatt alle årstider. Fra solskinn til regn og snø, og masse kraftig vind.
Jeg er så klar for våren, og ute blomstrer vårblomstene. Da er det kjedelig med snø. 
En dag lå det to rådyr i hagen.Det ene fikk jeg et greit bilde av. 
De er fine og det er kjekt å se de, men jeg liker ikke når de spiser knoppene fra blomster og trær i hagen min. 
 

I dag ble det en tur i skog og mark på Karmøy. 

Håp
er som blå anemone knopper
etter smeltet vårsnø. 
     Ragnhild Bakke Waale

Lag deg en fin uke! 

9 kommentarer:

  1. So glad you could get the vaccine!
    Your knitting project is lovely!

    SvarSlett
  2. The knitting colors are beautiful.

    SvarSlett
  3. You always seem to have such beautiful skies there. It is no fun ripping out what one has sewn but after you have you will have something that you are happy with. Your knitting is beautiful and your new mug is such fun. Wonderful you have had the vaccine. Hopefully everything will begin to change and people will be able to get out more.

    SvarSlett
  4. I don't enjoy the ripping out either, but sometimes it's worth it to get something you like better! Enjoy your knitting, too. Looks like you picked a beautiful day for your walk!

    SvarSlett
  5. Glad you got your first vaccination. I also had Pfizer. I hope to see next week to see what you've done with the batik fabrics, happy stitching!

    SvarSlett
  6. Grateful for everyone who works at the hospital - and such good news you have got the first vaccination! I hope you drink many cups of restorative tea/coffee with your special mug, and it is wonderful you are able to go on head-clearing walks in the woods and fields!

    SvarSlett
  7. Flotte farger på teppet av jelly - rollene dine. Lekker strikk.

    SvarSlett
  8. Det er vakre ting å se igjen, som du viser, fantastisk natur og selvfølgelig liker jeg. I går hadde vi snø, og det er nå på planter mine ... forskjellige typer stemorsblomst ... Jeg tror de takler det ... og jeg tror det var den siste snøen. Koppen er pen, ha det gøy med den. Jeg er for tiden i trøbbel med innkjøp stoff fordi butikkene jeg trenger fortsatt er stengt her. Glad for at du fikk din første vaksinasjon ... jeg venter... mannen min fikk allerede begge på grunn av jobb.
    Ha en strålend fin helg og kos deg... med symaskin... også.
    Viola

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!