søndag 13. desember 2020

Slow Sunday....


Cretan stitch er det siste leksjon i broderikurset til Hug`s & Kisses. 


Nå er det bare framsiden av boken igjen. Der skal alle stingene vi har lært på kurset brukes.
Hjertene er ullfilt og skal festes med de forskjellige sting og farger. 
Jeg skal brodere litt videre i dag. 
Jeg linker til Kathy`s Quilt, som har "Slow Sunday Stitching" hver søndag

Her er alle broderiene samlet. 
Det blir nok enda en stund før jeg er i mål. 

I desember har jeg også hatt noen timer på syrommet. Ikke store prosjekt, men jeg har sydd noen mugrugs.
Jeg har gitt bort et par, men kanskje jeg beholder resten selv. Har noen flere som venter på lukkekant. 


På jobb har vi laget adventskalender med deilig konfekt til alle. Det ble fint da vi hang opp greina med alt det grønne, men i varmen tørker gran og furu, og hver dag ligger et grønt teppe av grannåler på bordet. 
Men det er koselig likevel. 



I dag er det tredje søndag i advent. Tre lys er tent og julen nærmer seg.

"Nå tenner vi det tredje lys,
det er et hellig tall.
Vi venter på at Kongen
vår skal fødes i en stall."
                                                    Køhler, Emmy

Ønsker deg en fin adventsuke! 

12 kommentarer:

  1. Your embroideries are so interesting. This will be a lovely quilt! Your advent wreath is very pretty but those needles do fall when they get dry. Happy stitching and happy Christmas!

    SvarSlett
  2. Will you really make an embroidey book or will turn it into a quilt?
    Lovely mandalas and beutifuly stitched.

    SvarSlett
  3. Such a treat of photographs to enjoy!
    The cretan stitch makes such lovely texture on the edge of the heart!
    Your collection of stitcheries is absolutely beautiful!
    Enjoy your stitching today!

    SvarSlett
  4. Great embroidery and what a lovely Advent wreath!

    SvarSlett
  5. Always so nice to see photos of your far away home.

    SvarSlett
  6. I love all those little squares of fabric with your gorgeous embroidered stitches. How pretty they look all gathered together. Your latest 'Cretan' stitch is lovely. Fabulous Advent wreath....and how fun! The glimpses of your lovely home with it's festive touches has made me smile.....so, so very pretty.

    SvarSlett
  7. Your embroideries are so pretty! I'm looking forward to seeing how they go together!

    SvarSlett
  8. Vad flitig du varit som gjort alla de olika broderierna, trevligt att ha och kunna ta fram och kika på när man undrar över något stygn..
    Kram Immi

    SvarSlett
  9. You are the second person I've known to finish the Hugs and Kisses Sunday stitching. Congratulations!

    SvarSlett
  10. I like your pictures from the Christmas crafts.

    SvarSlett
  11. Vilka fina broderier och trevliga underlägg!
    Kram Catarina

    SvarSlett
  12. Deilige broderi ... herlig du har laget igjen Birthe.
    Advent og jul er så vakker, spesielt dekorasjonene og lysene. Jeg tror den engelske julekaken min ligner på din ... det er mye oransje i den og jeg børstet den hver dag
    i 3 uker ... Jeg ga bort en liten en, spiste den midterste... og nå den større venter :-))
    Ha en fin kveld. Klem fra Viola

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!