søndag 15. november 2020

Søndags brodering

 "Herringbone and Chevron Sitch" leksjonen er ferdig.

Nå er jeg i gang med siste leksjon i broderikurset fra Hug`s & Kisses. 
Her lærer jeg "The Cretan stitch".
 Det er deilig å ha en rolig dag der en kan sitte ned og slappe av med litt håndsøm. 
Alle broderiene skal til slutt settes sammen til en bok.
Jeg har lært mange nye sting og måter å bruke de.  Det blir likevel kjekt å bli ferdig med kurset.
 

  Jeg har et nytt broderiprosjekt som venter. Det er en julequilt med blokker og små julebroderier . Hvilken jul den blir ferdig, det vil tiden vise. 

Jeg syns det er kjekt å brodere, men når det gjelder symaskin og quilting har det stoppet litt opp.
Sy- tørke kaller vi det, og de fleste har vel opplevd kortere eller lengre perioder der hobbyen må hvile litt.


Fotoet her er et bilde jeg tok på en morgentur sist søndag.Jeg kaller det:

 "Fred"


Vakre morgen
 
tåka svever 

over jordene 

solen

et sted der ute...

den vil

trenge gjennom.

vi skimter lys 

der framme,

et rosa lysskjær 

gir

stillhet

og

fred. 
 


Ønsker deg en fin ny uke!





6 kommentarer:

  1. That Peace photograph is a prize winning photo for sure! Gorgeous!
    Enjoy your hand stitching today and thanks for sharing with the Slow Sunday Stitching crew!

    SvarSlett
  2. Gorgeous stitching, and lovely scenery! Happy stitching!

    SvarSlett
  3. Så nydelig naturbilde. De broderiene ser så spennende ut. Det blir en fin bok av dem. Blir artig å se når du får den ferdig.

    SvarSlett
  4. How peaceful and beautiful is the field where fog hovers. Such a gorgeous photo. Love your Cretan Stitch stitching. How pretty it is. Have a beautiful day lost in your stitching.

    SvarSlett
  5. Hi Birthe,
    Gorgeous stitching, I have those patterns ready to stitch some day too, I will eventually! Tee hee! I love the colours you used.
    What a peaceful photo, the fog makes it look beautiful and mysterious, really lovely!
    Hugs,
    Barbara xx

    SvarSlett
  6. Nydelig bilde og flott brodering. Blir spennende å sjå hele ferdig.

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!