søndag 20. september 2020

Brodering

 

Snart er jeg ferdig med leksjon 9, Buttonhole Stitch.
 Hug`s & Kisses broderikurs.
Dette er sting jeg har brukt til å sy rundt motiver når jeg applikerer på quilter,
men jeg har aldri brukt de på denne måten.
Å delta i  Hug`s & Kisses broderikurs lærer meg nye og flere måter å bruke de forskjellige stingene på.

Denne helgen har jeg vært i Stavanger hos eldste datteren min. 
I dag gikk vi en tur i området der hun bor.

Det er fint å gå tur langs sjøen.
I dag var det sol og blå himmel.

Høsten er her og noen busker og trær begynner å få vakre høstfarger.



Nylig lagde jeg browniemuffins.
De smaker deilig både med og uten bær og iskrem, 
men når jeg får besøk synes jeg det er fint å pynte med friske bær. 
Det smaker godt også.
Denne gangen prøvde jeg noe nytt. Jeg tok på litt lakrissaus, 
et par lakris stenger og noen bringebær på toppen 
Det var spennende å prøve noe nytt.
Oppskrift på browniemuffins finner du her i et eldre blogginnlegg.

Tenk at vi kan

Tenk at vi kan
takke for hver dag,
gripe muligheter,
aktivere verdier,
spre gleder,
bidra positivt,
fokusere på det gode,
gi bort
en håndfull varme,

tenk at vi kan!
                                                                                      Ragnhild Bakke Waale

Lag deg en fin dag!

5 kommentarer:

  1. Licorice sauce sounds fascinating. I love the look of your brownie muffins; they look delicious with the fruit and ice cream. I have always loved the effect buttonhole stitches adds to embroidery. The design you have stitched is so pretty. Wonderful you were able to enjoy the lovely vistas where your daughter lives. It looks like such a pretty and tranquil spot.

    SvarSlett
  2. Nydelig broderi. Kjekt med kurs. De muffinsene ser helt herlig ut.

    SvarSlett
  3. Pretty stitching, and pooh those muffins, I'm sure they taste as delicious as they look! It's always nice to see photos of your country too.

    SvarSlett
  4. Fint å kunne oppdage nye ting, om det er med broderi eller lakrissaus! Ser deilig ut! :)

    SvarSlett
  5. Artig å følge broderingen og fine blir dem og👍🏻 flotte høstfarger og nydelig landskap du ferdes. 😉

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!