lørdag 28. desember 2019

Rainbow Scrap Challenge -19



Dette året har jeg sydd blokker av stoffrester/ scraps.
Det er bloggen So Scrappy som arrangerer "Rainbow Scrap Challenge". 
Det er kjekt når en kan få nytte selv den minste scrapsen.
Støørelsen på blokkene er 7. 5 inch kvadrat med den hvite rammen rundt. 
Blokken med motiv måler 4. 5 inch i rammen. 

Vi syr av en bestemt farge hver måned.
I tillegg var det RSC-sampler blokker der vi lagde forskjellige blokker hver uke i månedens farge. 
Jeg har 45 blokker men har valgt å bruke 42 av de. 
Jeg har tenkt mye på hvordan jeg skulle sette sammen blokken. 
Skulle jeg sortere etter farger? Jeg prøvde, men ble ikke fornøyd.
Nå har jeg satt sammen annehver med diagonale blokker og rette blokker.

Nå gjenstår quiltingen. 
Det har vært moro å være med, og jeg har fått brukt mange av mine stoffrester.
Jeg linker til So Scrappy som har Scrap Happy Saturday.

Nå er snart året omme.
Jeg må se om jeg finner noe kjekt å delta i neste år også. 
Blir det et nytt år med RSC er det godt mulig jeg deltar.
Jeg vil også besøke andre blogger for å se etter utfordringer som jeg kan klare
når jeg også er fulltidsarbeidende. 



Håper du har hatt en fin julefeiring. 

Tidlig i desember var jeg på julekonsert med Trygve Skaug
"Seine natt Desember"
Trygve Skaug er kanskje mest kjent for sine små tankevekkende sitater. 
Han synger på norsk, og han har mange vakre tekster.
Han er også veldig flink med alle gitarene sine.
Hele konserten kan høres på YouTube.

En av sangtekstene i julekonserten var denne:

"kjære milde jesus
hva skal jeg gi til deg
ikke har jeg lam eller gull
og jeg er ikke vismann, jeg
men kommer likevel
og legger stille ned
det vakreste jeg eier
her er mitt hjerte"


Takk for dette året!




10 kommentarer:

  1. Congratulations on getting your RSC19 Sampler quilt top together before the end of the year!!

    SvarSlett
  2. Your sampler turned out great! Congratulations on getting that assembled. Happy new year!

    SvarSlett
  3. Your Tiny Tuesday sampler looks wonderful, Birthe Marie! I really like the layout you chose. Happy New Year!

    SvarSlett
  4. Your sampler looks great! Happy New Year :)

    SvarSlett
  5. What a beautiful collection of blocks. The setting shows them all off nicely

    SvarSlett
  6. Great job on your RSC quilt this year! I am still working on getting 2018's together =) Wishing you a Happy New Year.

    SvarSlett
  7. Så flott teppe! Vil ønske deg et riktig godt nytt år

    SvarSlett
  8. Godt nytt år! Så fin sampler du har sydd!ser fram til meir inspirasjon frå deg i det nye året!

    SvarSlett
  9. Well done with all your Tiny Tuesday blocks, Birthe!
    I like the layout you have chosen for them, and look forward to seeing what else you make in 2020.
    Happy New Year!
    Hugs,
    Barbara xx

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!