søndag 1. juli 2018

Row quilt


Quiltemagasinet rad for rad  prosjekt nr. 3.

Her er de tre første radene, og nå er jeg halveis.
De tre siste radene kommer i høst.
Det er et moderne quilt prosjekt i det norske og svenske Quiltemagasinet. 
Den tredje raden er designet av Liv Storvik Harby

Her har jeg radene med ut i hagen til fotografering.
Vinden blåste og det var vanskelig å få radene til å ligge stille da jeg skulle fotografere de.
Det er mandag og jeg linker til:
Love Laugh Quilt: Monday Making

På lørdag dro Karen Elise og jeg en tur til Skudenes på Karmøy. 
Jeg elsker å spasere rundt i gamlebyen.
Gamle hvitmalte hus, smale gater og mange flotte hager med vakre roser.
Nå nyter jeg deilige sommerdager.
I Norge har de fleste tre eller fire ukers sommerferie. 
I år skal jeg ha fire og jeg har enda tre uker igjen.
Det blir ikke utenlandstur i år, 
men små bilturer her i distriktet, og vi skal også feriere noen dager i sør Norge.
Norge er et vakkert land med en fantastisk natur. 


"Finslip* hver dag 
til en skinnende diamant.
Varm deg i glansen."
                                                                                    Ragnhild Bakke Waale
                                                               ("Finslipe" is hone in english.)

Lag deg en god sommer!




5 kommentarer:

  1. Norway is a beautiful country, Birthe, and one day I will definitely visit it. Karmøy seems a pretty town. And I love the adorable fabric stripes! I am sure they will make a great quilt! Kisses, my friend.

    SvarSlett
  2. Ja Norge verkar vara ett väldigt vackert land. Någon gång ska vi också köra en mc-tur i ert fina land, men inte i år. Ska bli spännande att se vad din quilt ska bli. Må så gott!

    SvarSlett
  3. Your rows are gorgeous! Your photos are so pretty! I never have thought of traveling to your part of the world, but now? Yes! I would love to see your beautiful land in person! Thank you so much for sharing!

    SvarSlett
  4. Så flotte de desse radene er, inspirerande! Ja vi har eit flott land.

    SvarSlett
  5. Snygga remsor! Det kommer att bli ett jättefint täcke tror jag!

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!