mandag 3. april 2017

I gang med Itty Bitty Pinwheel linjalen.




558 kvadrater er sydd sammen,
Her er det med ut i sola til fotografering,
før jeg skulle starte å skjære det i nye kvadrater.

Nå er målene ca 165 cm x 98cm
Det var både kjekt og litt rart å begynne å skjære det i stykker.

Her ligger den vesle linjalen på og viser hvordan rutene blir skjært. 
608 nye kvadrater skal skjæres og sys sammen igjen. 
Ja, sånn er quiltere. Kanskje litt crazy,
men det er veldig kjekt å leke med både farger og former.

 Fem rader er sydd, og litt tid vil det ta før jeg er ferdig,
for jeg kan ikke akkurat være hjemme fra jobb for å sy. 
Her må fri kvelder og helger brukes til hobby. 
Ja, det er et lite stykke fram...
men veldig kjekt å være i gang, 
Dette har vært på "lyst å sy listen" min i over et år. 

Det er mandag og Eva med bloggen Bambisyr
Der finner du ideer og linker til andre quilteblogger. 


Håp
er som roseportaler
over helt vanlige
hverdager.

En god uke ønskes deg!

17 kommentarer:

  1. Waww, så utrolig flott det blir. Gleder meg til å se det ferdig :-) Av og til kunne en ønske seg litt fri bare for å kunne sy, det hadde vært fint det :-) Lykke til videre med quilten.

    SvarSlett
  2. Ska bli spännande att se ditt alster färdigt! Kram

    SvarSlett
  3. Kommer att bli ett underbart täcke i underbara färger. Spännande att få se hur det blir till slut!
    Kram Kerstin

    SvarSlett
  4. Oi for en jobb med blir nok kjempefint!

    SvarSlett
  5. Det blir kjempefint. Så fint med de fargene.

    SvarSlett
  6. Oj oj, ska du skära sönder allt igen:O)) Men jag ser ju att det kommer att bli ännu snyggare än innan! Kram Immi

    SvarSlett
  7. This is very pretty. I thought the squares look nice before you started cutting them apart but the little twister blocks are really beautiful. Have fun!

    SvarSlett
  8. Vad modig du är, som vågar skära sönder allt du sytt!!! Fast jag tror att det blir jättesnyggt till slut!

    SvarSlett
  9. Glæder mig til at følge dine fremskridt på denne top... Sikke et stort arbejde.

    SvarSlett
  10. Så nydelige farger og sammensetning! Nå gleder jeg meg til å se det når det er helt ferdig!
    :)

    SvarSlett
  11. This turns out very pretty!
    KATRIN W.

    SvarSlett
  12. Wow! I have never seen this particular method before. It looks very time consuming. You must be a very patient quilter. :) It's going to be beautiful when finished!

    SvarSlett
  13. FLotte vårfarger hos deg, tusen takk for at du stakk innom bloggen min, happy quilting!

    SvarSlett
  14. Tack för din medverkan denna veckan på Visa och Berätta måndag!!Bambikram

    SvarSlett
  15. Oi... for et stort og spennende prosjekt!! :) Imponerende! Kan tenke meg det var litt rart å skjære det i stykker. Blir spennende å følge dette.
    Tusen takk for koselige kommentarer hos meg! Ønsker deg en god påske også! :) Hilsen Lisa

    SvarSlett
  16. Så vacker din "nya" quilt kommer att bli! Jag tycker fortfarande att du är jättemodig som vågar skära i en sydd quilt!

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!