fredag 2. oktober 2015

En favoritt veske.

For en del år siden var jeg på et veskekurs i Haugtussa Quilteklubb.
Det var et av medlemmene som hadde kurset.
Jeg sydd mange slike vesker,
men jeg har ingen selv.
Jeg fant bilder av noen av de mange jeg har laget.
Et historisk bakeblikk vesker 2010- 2011
Sånn er det, jeg syr til andre, på bestilling,  eller for å ha med på messe.

Veskene har jeg fått positiv tilbakemelding på.
Den har god fasong, henge godt på skulderen,
eller du kan ha den på skrå over skuldrene.
Den er vendbar,
altså har du to vesker i en.
Nå har jeg forsøkt å legge ut mønster på vesken.
Du finner det her,
 eller du finner link øverst på bloggen

Her er en side med bare frosker, 
og andre siden er frosker på bytur.
Hovedstoffet har mange bygninger. 

"Begge veskene" har gode glidelåslommer 
og en liten lomme inni til for eksempel nøkler eller mobilen.

Jeg har sydd tre vesker i denne omgang,
også nå for å ha med på messe.
Her henger de side om side,
og med den andre siden ut på det nederste bildet.
På de to ytterste veskene er den mønstrete siden et stoff fra Ikea.
 Den andre siden er lin. 
Jeg brukte Ikea stoffet til alle glidelåslommene.

Denne passet godt inn i høstnaturen syns jeg. 

God helg
 til deg som ser innom her!

Hjertelig takk for alle kommentarene dere la igjen på høstbrikkene! 

4 kommentarer:

  1. Dette mønsteret er jo knall fin. Det passer jo veldig bra til niese mi som jeg må sy veske til. Hvor finner jeg mønsteret?
    Du har så mange forskjellige Supert!

    SvarSlett
    Svar
    1. Mønsteret fikk jeg på kurset, og det finnes ikke i noen butikk, men jeg har fått lov å legge det ut på bloggen. Jeg vet ikke helt når jeg får tid til det, men jeg skal prøve å få det til en dag.

      Slett
  2. Fine farger og stil på veska , den så ut for å ha en behagelig fasong ,
    er viktig at ei veske er god å ha over skuldra syns jeg ,- God helg :)

    SvarSlett
  3. Kjempefine og praktiske vesker! :) Jeg har sydd et par sånne vesker for en stund siden, men mine var ikke vendbare. Takk for tipset! :)

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!