lørdag 15. august 2015

Babynest og babyboom!

Jeg hørte på nyhetene at det var babyboom i sommer,
men et par jeg er tante til,  og også hos noen venner er det babyer på vei til høsten og utpå nyåret.

 Disse tre er sydd i flannel. Jeg syns det er så herlig og mykt til de små babyene.
Jeg er stadig på jakt etter flannelstoff,
men syns det er vanskelig å finne butikker som har det. 

Mønsteret er fra Stoff og Stil.
Det er grei veiledning i mønsteret, og det er heller ikke dyrt.
Jeg googlet på babynest og fant noen blogger som også har god sømforklaring.

Her har jeg brukt blonder med silkebånd i stedet for "skråbånd" m snor til å dra det sammen med.
Jeg er veldig fornøyd med denne blonden som jeg kjøpte fra østen, via Ebay.
selvom den var delt opp i biter på en og en meter, og jeg måtte skjøte de. 

Her har jeg brukt et bomullstoff med husdyr fra Stoff og Stil.
Det er pyntet med og har løpegang av en litt bred brodert blonde.
Jeg bruker en dyne i kanalen rundt nestet.
Du finner nærmere forklaring om dyna/fyll på et tidligere blogginnlegg: Babynest
Her er fire av seks planlagte nest ferdige. 

Denne sangen av Louis Jacoby har så bra tekst, syns jeg.
Tiden går fort, så husk å ta vare på hverdagens øyeblikk.

Tusen takk til alle dere som har lagt igjen flotte kommentarene på forrige innlegg. 







6 kommentarer:

  1. Your babies nests look very cosy, I bet a baby sleeps very well in there.
    KATRIN W.

    SvarSlett
  2. Supersøte! Her hos oss ble det liksom slutt på babyer da baby nestene gjorde sitt inntog, så desverre har jeg enda ikke sydd ett eneste ;o(, men det kommer nok ;o)

    SvarSlett
  3. Vilka underbara baby-nest du har sytt! Kram

    SvarSlett
  4. Så herlige babynest! :D Lekre stoffkombinasjoner.

    SvarSlett
  5. Så mange fine babyreder du har sydd. Jeg har fått bestilling på et "rede" og har bestilt mønster fra Stoff og Stil. Gleder meg til å sy det :)

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!