lørdag 23. mai 2015


Det er allerede en uke siden vi feiret nasjonaldagen vår.
17. mai feires med tog, flagg og musikkorps over hele landet.
Her er bilde av Berit og meg i våre Rogalandsbunader.
Berit har blåfarget Lølandbunad fra Husfliden,
 og jeg har en Jelsa bunad som også er mye brukt her i Haugesund.
Berit har hekla en fin 17. mai rosett med perle i midten til vesle Selma.

Jeg så i et gammelt fotoalbum i dag.
Dette bildet er tatt i Japan for ca. 25 år siden,
Gratulerer med dagen til Karen Elise  
som har bursdag i dag. 

Gratulerer også våre 
gode naboer i øst,
Sverige,
med Melodi Grand Prix seieren!

Tanta mi kom med en fin "duppesoleie" til bedet mitt nå i vår.
Hun fikk en rot av min mormor for mange år siden,
og nå har hun delt den videre.
Dermed har jeg også en plante som stammer fra mormors bed.
Nå blomstrer den i bedet mitt,
og minner om min skjønne mormor.
Hun bakte verdens beste potetkaker og lefser,
holdt hele familien med strikka sokker.
Hun heklet og lærte meg å hekle,
Mormor hadde snøhvitt hår,
og da vi snakka om de "grå" hårene
som kommer til de fleste av oss
husker jeg hun kalte de
sølvtråder.
Ta med deg det,
hvis de "små grå" bekymrer deg.
Jeg syns det er vakkert! 



God Pinse!

2 kommentarer:

  1. Nydelige bunader dere har, med de flotte broderiene. Også så utrolig kjekt med gamle stauder da, jeg verner om noen slike gamle gode som jeg har etter min farmor. Var med tungt hjerte jeg måtte flytte en stor klatre rose etter henne. Men det ser ut som den har overlevd :-)
    Kos deg videre i pinsen.

    SvarSlett
  2. Lovely costumes, Birthe!!!!!!!!

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!