fredag 23. januar 2015

Lykken er...







Denne løperen er sydd av rester fra to løpere jeg sydde i fjor.
Den var til spisebordet
og stoffrestene la jeg tilside,
for de skulle brukes til en løper til salongbordet.

Siksak mønsteret i løperen er rester fra en annen løper,
men både stoff og farger passet sammen.
Den første løperen har broderi innfelt,
og det ville jeg ha på denne også.
Jeg valgte to hjerter med tekst fra boka:

"Ord til ettertanke og glede"

To viktige påminnelser.


                         Vær deg selv                                                           Lykken er
                          Du er unik                                                              her og nå

Da jeg sydde denne løperen hørte jeg Hanne Krogh på radio.
Hun er fra Haugesund,
og jeg husker da hun var med i Grand prix i 1971 med sangen

Lykken er.

Jeg fant to fine videosnutter på Youtube med opptak fra 1971.
Den ene er her,
og er fra Grandprix kvelden.
Den andre er fra en sangvideo de viste i forkant av Grand prix.
 Opptakene her er fra Skudeneshavn som ble kåret til Norges sommerby i 2009
Du kan høre sangen og se flotte Skudenes med å gå inn her.


Takk for kommentarer, og velkommen til nye følgere!

Ønsker deg en fin helg!



10 kommentarer:

  1. Så vacker,underbara färger också! kram Gudrun

    SvarSlett
  2. Så flott og delikat løper ,
    god helg til deg og :)

    SvarSlett
  3. Ja, lykken må øvre å lage en så delikat og fin løper av rester! :)

    SvarSlett
  4. Virkelig flott design du har laget, lykken er å ha en løper som er helt unik! God helg:)

    SvarSlett
  5. Nydelig løper med fine tekster og nydelige farger! Ekstra kjekt når man tenker på en sang og minner om den til teksten. Og så herlig med litt vår på bordet selv om det er vinter (eller høst?) ute.
    :) Karen Elise

    SvarSlett
  6. Så fin löpare med tänkvärda ord, den skall du vara riktigt nöjd med.
    Må så gott

    SvarSlett
  7. Lekker og delikat løper. Sanne ord, som vi trenger å bli påmint hele tiden, så da er det lurt å ha det liggende på bordet;)

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!