mandag 13. oktober 2014

Solløper

Solløperen måtte en tur ut i hagen.
Der fant jeg en hortensiablomst som skal få være med inn til tørking nå.
Hortensiane blir fine og beholder mye av fargen når de er tørket.


Vanligvis når jeg får nye stoff må de ligge lenge før de blir skjært i og sydd av,
for det er en glede å ta de fram igjen og igjen.
Se på de og ta på de,
men denne retro-serien lyste mot meg,
og jeg måtte bare sette i gang. 
Den varme gulfargen minnet meg om sol og glede,
og derfor kaller jeg løperen
Solløper
Jeg hadde lyst å sy siksak mønster,
og tok en tur innom pinterest. 
Det er mange måter å sy siksak på.
Jeg valgte denne:

Jeg starta med striper på 2, 5 ",
og sydde sammen to og to stoffstriper.
Deretter skar jeg stripesettene i kvadrater på 4.5", 
Bildene over er fra når jeg pusler kvadratene sammen.

Jeg satte inn en tittekant i overgangen til kantene på langsidene.
Mønsteret har jeg laget selv med inspirasjon fra

Det er mandag og Bambisyr har
"Visa og Berâtta".


Har lyst å gi deg et dikt fra
"Venninneboka"
til Ragnhild Bakke


Det oppjusterer

Oppvurder
virkningene
av oppmuntringer

Oppmuntringer
er som sola.
Den sprer lys
i alle retninger.

Invester
i oppmuntringer.
Det oppjusterer.


Ha en fin ny uke!
Sammen med venninner,
ved symaskinen
ute i høstskogen,
i sola,
og i regnet.


6 kommentarer:

  1. Härlig löpare du sytt och INSPIRERAR iaf. mig !!Tack för du länkar till Visa och Berätta måndag!!Bambikram

    SvarSlett
  2. Den blev verkligen vacker.
    Må så gott

    SvarSlett
  3. Vilka fina tyger du har använt i din duk och snyggt blev det med tittkanten! Kram

    SvarSlett
  4. Precis så är det, man plockar och plockar med tygerna och blir lycklig av det! Den är jättefin!
    Kram

    SvarSlett
  5. Løperen din var kjempefin ,
    og navnet kledde den virkelig :)

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!