søndag 16. juni 2013

Lykke!

Vestlandet har slått til med godvær, og det resulterte i at huset mitt er nesten ferdigmalt.
"Barna" var hjemme sist helg og hjalp meg.
Lykke!
Nå er stilaset fjernet, og det var deilig, for det har stått siden februar.
Alle vinduene er byttet ut, og jeg har fått ny kledning på huset. 


Det er deilig med nytt kjøkken, og jeg er så fornøyd med både innredningen og tapeten.
Der hvor taklampen henger hadde jeg et lite kjøkkenbord. 
Det er fjernet, og istedetfor har jeg fått kjøkkenbenk med både skuffer og skap. 
Taklampen vil jeg ha hengende, 
for jeg husker godt da min mamma kjøpte den på en ferietur til København midt på 1970-tallet.

Stua har også litt nytt og litt gammelt, for det er sånn jeg vil ha det. 
Hjemmet mitt skal fortelle meg litt om livet jeg og familien min har levd.
Jeg vil ha plass til "arvegods"/minner fra foreldre og besteforeldre.
Stua har fått nytt tak og ny tapet, og den røde mursteinspeisen og veggen bak er malt i "bomull" -hvit.
Den innebygde hylla som var gulnet og hadde brune teak-lister er også blitt helt hvit. 
I den kroken har min nye lilla sofa fått plass. 

Det er lykke å ha klart dette,
og det er lykke
å ha barn og venner
som har stilt opp og hjulpet meg.

I dag har jeg hatt to - tre timer på syrommet, 
Også der har jeg fått ordnet litt.
Nå skal jeg kose meg masse framover.
Sommerferien min har startet, og det blir en liten utenlandstur, 
Ellers får jeg bruke dagene til å kose meg med kjekke ting,
og slappe av etter en stri vår med husprosjektet.

Juni er tid for sommeravslutninger og vi hadde fest med kollegaer på fredag. 
Der ble vi oppfordret til å ta med et lite vers for å ha litt program.

Refererer noen linjer som mor Teresa sa.

"Av og til tror vi at det vi gjør 
bare er en dråpe i havet.
Men havet ville vært mindre
uten den dråpen"

God Sommer!



2 kommentarer:

  1. Hei Birthe Marie!
    Så koselig du har det! Godt å få hjelp av voksne barn, tydelig at du setter pris på det også :) Nå håper jeg du får mange fine stunder på syrommet ditt i sommer. Takk for fine ord fra Moder Teresa.

    SvarSlett
  2. Så utrolig fint og koselig du har det, takk for titten :)

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!