onsdag 2. januar 2013

Glassbrikker

Det ble sydd noen julegaver i desember, 
men de måtte jeg vente med å legge ut på bloggen til jula var vel overstått.
Kan jo ikke røpe noe i desember. 


Hver brikke er lagd av 5 kvadrater på ca 10x10 cm.
Jeg har valgt 3 forskjellige stoff,
men her kan du jo bruke rester og mikse som du vil.
4 av kvadratene brettes i to til et rektangel,
 og strykes så det blir en hard brett. 
Deretter legger du de over og under hverandre, med brettekanten inn mot midten.
og legger det siste kvadratet på toppen. 
Fest med nåler, eller glir de lett fra hverandre. 
Sy rundt hele kvadratet, og klipp skrått av hjørnene før du vrenger de. 
Stikk noe ut i hjørnene for å få de fine, og stryk. 


En løper ble det også. På bildet ser du bare halve løperen. 

3 kommentarer:

  1. Så söta glasunderlägg Du har sytt i ljuvliga tyger. Jag vill tacka Dig för att Du beskriver hur Du gjort när Du sytt dem.

    Dollandesign

    SvarSlett
  2. Så flotte de var! Kjekt med beskrivelse av hvordan du lager dem.
    Godt nytt søm år til deg :o)

    SvarSlett
  3. Så fin og koselig blogg du har! Jeg gleder meg til å følge deg videre! NB, prøver fiskesuppa imorra jeg....

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!