mandag 9. juli 2018

Babyquilt og oppbevaring.

Symaskinene mine går seg ganske varme om dagene nå. 
Datteren min, Karen Elise og jeg syr både patchwork og vi har også prøvd å sy klær,
Klærne kommer det bilder av en annen dag.

Jeg har sydd et babyteppe som skal være en gave.
Itil dette teppet har jeg brukt en 5 inch charmpack i tillegg til rester fra barnetepper jeg har sydd før.

Jeg har sydd forsvunne nierblokker/ "disappearing nine patch.
Jeg ler når jeg leser google translate som oversetter ordet 9 til nyre (kidney). 
Toppen er ferdig, men jeg vil kjøpe flanell til baksidestoff og quilte teppet. 

Denne fine oppbevaringen har datteren min, Karen Elise sydd. 
Hun skal ha den i bilen sin til oppbevaring av 
våtservietter, tissue, lommelykt og annet som er greit å ha tilgjengelig.

Jenta med blomsterbuketten har hun brodert etter et mønster 
fra et gammelt sy magasin/ hefte vi kjøpte i Japan for  over 20 år siden. 

Jeg linker til:
Love Laugh Quilt: Monday Making

Takk til alle dere som har kommentert på de forrige innleggene.

"Takknemlighet
gir oss glede.
Glede gjør oss
takknemlige."
                 Ragnhild Bakke Waale

Lag deg en fin uke! 

Oregano

13 kommentarer:

  1. Tack B.M för din länkning idag på Visa och Berätta måndag!!Bambi

    SvarSlett
  2. Hi Birthe ,love the baby blanket and that is the cutest bag love the stitchery,hope you have a lovely day my friend xx

    SvarSlett
  3. Beautiful work on your quilt and embroidered bag!

    SvarSlett
  4. Gulligt babytäcke! Nessen är så fin med den broderade flickan!

    SvarSlett
  5. Vilka fina saker ni sytt. Kul att dela hobby med dottern. Må så gott!

    SvarSlett
  6. Lovely quilt!
    Sweet embroidery on your daughter’s pouch! Just shows, old patterns are always useful!
    Google translations do keep us amused, I wonder each time I write a message what it will become when it is published! Tee hee!
    Hugs,
    Barbara xxx

    SvarSlett
  7. So skilfull and so adorable! Thnaks for sharing, Johanna

    SvarSlett
  8. Very nice projects! You know, I like that Japanese magazine! I had some from Okinawa. Sadly, I loaned them to someone and they were never returned. Your embroidery is lovely!

    SvarSlett
  9. Det var flotte ting dere hadde sydd og så gøy å sy sammen da :) Veldig flott barneteppe ! Takk for inspirasjonen og alle kommentarer du legger igjen på min blogg :)

    SvarSlett
  10. I love the little girl you put on your bag - she is a cutie!

    SvarSlett
  11. For en fin tur dere har hatt:-) Kjekt å se seg rundt i eget land, i sommer har det vist seg frem fra sin beste side. For ett vær vi har hatt :-) Kos deg videre :-)

    SvarSlett
  12. For et herlig babyteppe i varme fine farger! :) Og en søt oppbevaring med et nydelig broderi.

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!