mandag 24. april 2017

Veggteppe med Itty Bitty Pinwhheel .

 Her er glad teppet ferdig.
Før jeg startet tenkte jeg blomstereng.
Nå når jeg er ferdig tenker jeg at her er mest gladfarger
blomster, lys og himmel,
men også litt mørke som jeg syns gir god effekt til helhetsinntrykket.

Pakken fra Bali Quilt og gaven fra Inger Johanne.
Jeg har samlet på Bali stoffer lenge, og jeg syns utvalget mitt var bra,
men da jeg var så heldig å få en bunke med mange friske farger av en venninne, Inger Johanne,
så jeg at dette ville bli supert i blomster quilten min.
Jeg starta å sy, men så at jeg trengte mere lyse farger.
Etter å ha leita rundt i nettbutikker, endte jeg opp i Danmark på Bali Quilt.
Der var et godt utvalg, og jeg opplevde god service fra Laila som driver butikken.
Det er også brukt noen thaisilke kvadrater for å få en annen effekt.
Til sammen har jeg brukt over 50 forskjellige stoff,
i tillegg er det mange fargevariasjoner i et enkelte av batikk stoffene.

Disse bildene viser først 558 kvadrater på 2,5 inch x 2,5 inch, som er sydd sammen.
Deretter er de skjært i nye kvadrater
med den lille "Itty Bitty pinwheel" linjalen som er 1,5 inc x 1,5 inch.
Bilder av hvordan det gjøres kan du se i et tidligere innlegg her.
 Med linjalen er det skjært opp 608 nye kvadrater som er sydd sammen,
Vindmøllene skapes når en bruker Itty Bitty Pinwheel linjalen.
Når vindmølle kvadratene er sydd sammen måler hver rute 1 inch x 1 inch. 


En sort ramme rundt,
og et par lilla silkeremser har fått plass i lukkekanten.
Jeg var spent på størrelsen på quilten.
Det gikk fra å være ca 65 inc x 39 inch, til å bli ca. 31 inc x 19 inch.
Ferdig med rammer måler quilten: 38 inch x 25 inch.

I dag er dette min inspirasjon og jeg linker til:
Bambisyr :"Visa ich berätta måndag." 
Love Laugh Quilts: "Monday Making"
Sew Can She: "Show up saturday"

Nå har vi hatt fine vårdager, litt kaldt, men mye fint vær og mange vårblomster i hagen.
Da jeg skulle ut å fotografere quilten i helgen hadde det snødd.
Jeg fikk tatt bildene mellom sluddbyger, sol, regn og vind.
Her har vi alle årstider på en dag.


Jeg tror ikke det japanske  kirsebær/sakura treet med sarte blomster liker den kalde snøen.
Jeg liker den heller ikke, og i allefall ikke nå som det er vår.
Sakuraen blomstrer bare en ukes tid, så her må jeg nyte blomstringen.


Hver ny dag
inneholder hellige skatter
som bys fram for deg. 
                                                                       Ragnhild Bakke Waale

Takk til alle som ser innom her!
Takk for alle hyggelige kommentarer dere har lagt igjen på de forrige innleggene. 
Veldig koselig! 

Ha en fin ny uke der du er!

LagreLagre

19 kommentarer:

  1. Gratulerer med ferdig teppe! Dette gjekk fort. Det er det flotteste eg har sett på lenge. Fantastisk!

    SvarSlett
  2. Den är ju alldeles alldeles underbar och den svarta ramen runtomkring ger en så fin effekt och kontrast!
    Ni har våren långt på väg hos er, här är det endast några krokus som vågat sej fram och det har lovats snö till imorgon. Ha en fin start på veckan!!!!

    SvarSlett
  3. Så underbaar!!!!!perfekt med den mörka ramen,ett fantastiskt konstverk.jag väntar så på att mina körsbärsträd skall slå ut. Men det är kyligt för det mesta i år.
    Kram Gudrun

    SvarSlett
  4. Glömde fråga hur stora kvadrater du skär.
    Kram Gudrun

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg startet med 2,5 inch kvadrater. Nå har jeg også endret litt i innlegget, slik at det står flere opplysninger der.

      Slett
  5. Underbart vackert teppe! Man blir glad av att se på det. Underbara färger!
    Kram Kerstin

    SvarSlett
  6. Såå underbart vacker. Den kan du verkligen vara stolt över.
    /Helena

    SvarSlett
  7. Tusen tusen tack gör inspiration och länkning till Visa och Berätta måndag!! Bambikram

    SvarSlett
  8. There is something about colourwash quilst that makes them so interesting and beautiful. What lovely work!

    SvarSlett
  9. Så fin din väggquilt blev, grattis till ett fint arbete! Kram Catarina

    SvarSlett
  10. Nydelig teppe, Birthe!!Og sååååå arbeidskrevende! Du e jammen go'e! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for stoff supplement. De gjorde susen! :-)

      Slett
  11. Så flott og for en jobb! Såå små!!

    SvarSlett
  12. Det ble et kjempenydelig teppe.

    SvarSlett
  13. Så vacker den blev din quilt!!!!!Jättevacker!!!!!

    SvarSlett
  14. Just beautiful! Thanks for showing the quilt both before you did the twister and afterward. I love seeing how you planned it out. Your contrast of lights and darks are perfect. Great job!

    SvarSlett
  15. Beautiful quilt!!! Lovely colors, lovely everything!!!

    SvarSlett
  16. Waww, det ble utrolig flott. For ett arbeid du har lagt ned. Ønsker deg en kreativ helg, her i Bergen har vi endelig sol :-)

    SvarSlett
  17. Gratulerer med at du er ferdig med dette fantastisk flotte og spesielle teppet!! :) Ja, det ble effektfullt med den mørke rammen rundt. Gladfargene kom godt frem. Nydelige blomster og for et herlig lite tre! :)Liker så godt utebildene dine.
    Ønsker deg en ny, fin uke! :)

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!