mandag 25. mai 2015

Jarekanter/ Selvage

 Da jeg så at det ble sydd av jarekanter
må jeg innrømme at jeg tenkte:
"Det skal jeg aldri gjøre."
Samle på det bosset?
Som om det ikke var nok stoffrester som hopet seg opp.

 Jeg syns det er mange fine jarekanter,
og plutselig begynte jeg å samle de i en boks. 
Der ligger de og venter.

De fleste scrap remsene jeg vant fra Evas Syrom hadde også jarekanter,
og det er disse jeg har sydd denne toalettvesken av.
Ville dette bli bra, 
men da jeg var ferdig og hadde satt i en rosa glidelås
ble jeg fornøyd med resultatet.
Jeg skal fortsette å samle på jarekanter.
De forteller mye om stoffet. 
Hvem som har designet det,
fabrikken,
navnet på serien,
nummer på stoffet
og hvilke farger stoffet inneholder. 
Tenk at de også kan brukes!
Mange idèer på Pinterest.

Jeg linker også til
Gå inn og la deg inspirere og få ideer.

Ha en fin ny kreativ uke!
Enten det blir i hagen eller på syrommet. 

7 kommentarer:

  1. Underbar och rolig att sy INSPIRATION du bjuder oss alla på idag på Visa och Berätta måndag samt Tack för din länkning dit!!Bambikram

    SvarSlett
  2. Veldig 'kul'. Gjorde seg med den 'knasje' rosa glidelåsen på :-)

    SvarSlett
  3. Vilken fin necessär i stadkanter, visst är det kul att använda dem! Kram

    SvarSlett
  4. Så fin necessär. Jag har tänkt precis som du, ska jag verkligen samla på mig detta också och det har jag faktiskt gjort, så kanske någon gång blir det något. Tack för inspirationen.

    SvarSlett
  5. Så flotte toalettvesker , jeg har også noen jarekanter , enn så lenge
    ligg de i sin eske og venter ;)

    SvarSlett
  6. Jeg samler også på jarekanter. Har for det meste sydd nåleputer av dem, eller grytekluter. Men disse toalettmappene var da skikkelig fine. Så kanskje det må bli noen slike etterhvert.

    SvarSlett
  7. Stilig toalettveske! Flott med redesign.:)

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!