mandag 15. januar 2018

Scrappy City sampler

Endelig er jeg ferdig å sy blokkene fra boka:
Tula Pink`s City Sampler.
100 Modern Quilt Blocks.
Blokk nr: 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 86 og 88
Det er snart to år siden jeg startet å sy disse blokkene.
Jeg har hatt dette som et "fabric scraps" prosjekt.
Jeg har brukt mange farger og forskjellige stoff.
Det blir spennende å se hvordan quilten blir.
Men når skuffer og skap er fylt opp med stoff,
bestemte jeg at jeg ikke skulle kjøpe nye stoff.

Blokk nr: 86, 88, 87, 89, 90, 91, 92, 93, 100, 94, 95, 96, 97, 98 og 99 
Boken er inndelt i kapitler.
Crosses, Rectangles,Triangles,Stripes, Squares and Haiku.
Alle blokkene har et nummer. 
Vi blir oppfordret til å gi hver enkelt blokk et navn. Jeg har ikke gitt de navn,
men mange av blokkene har jeg lagd med  minner og tanker fra livet mitt
da jeg leita i resteboksene mine.
Det gjorde det spennende å sy.
De siste blokkene strevde jeg med å finne tema til.
Nå måtte jeg leite for å finne stoff jeg syns passet.

Alle 100 blokkene i tilfeldig rekkefølge

Jeg ville se alle blokkene og la de på stuegolvet. 
Nå må jeg tenke hvordan jeg skal sortere blokkene og sette de sammen.
Tidligere innlegg med blokkene kan du se her: 
Det får vente. Jeg må sy de to barnequiltene først.

Scrappy happy day hos Gun med bloggen Rutigt.
Monday Making hos Love Laugh Quilt.
Show off Saturday hos Sew Can She. 


"Den er klok
som ser det vakre
i det alminnelige.
Gjør denne dagen
vakker!"
                                     Ragnhild Bakke Waale

Lag deg en god uke!

13 kommentarer:

  1. Grattis till färdiga block, jättefina. Även jag använde scraps när jag sydde mina alla block och det blev en stooor kvilt.. / Immi

    SvarSlett
  2. WOW, for en jobb. Morsomt med nytt uttrykk!!!
    Gleder meg til å se dette ferdig :)
    Ha en flott uke!

    SvarSlett
  3. Grattis!!!! Visst känns det bra, när man äntligen sytt klart alla blocken!!!!

    SvarSlett
  4. those look like difficult blocks - well done

    SvarSlett
  5. Beautiful job on all those blocks. They look great together, and all those yummy fabric choices!

    SvarSlett
  6. This is going to be so much fun when it's all put together!

    SvarSlett
  7. Wow! Congratulations on such a great accomplishment! How sweet that each block has memories for you! Your blocks came out so well!

    SvarSlett
  8. Härliga block! Även jag hade scrapsbitar då jag sydde mina. Rolig kvilt att sy.
    Kram Kerstin

    SvarSlett
  9. Wow Birthe! I LLLLLLLLLLove your great work! Wow! 100 blocks! Wow! I feel dizzy! I just finished up my first quilt and it is a pillow! Soon you will see the post on my blog. But 100 blocks? Oh God! I am soooo jealous! CONGRATULATIONS, my friend. And, please, do not change anything. Leave the blocks just like they are in the photo. FABULOUS quilt! Kisses, my friend.

    SvarSlett
  10. Oi .. litt av et prosjekt dette også! :) Så fine blokker. Spenstig variasjon av mønster og farger her. Blir spennende å se dette ferdig. :) Super måte å få brukt rester på, har en haug på loftet. Fin inspirasjon!

    SvarSlett
  11. Tack för din medverkan denna veckan på Visa och Berätta måndag!!Bambi

    SvarSlett
  12. So many different blocks! Looks great!

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!