mandag 23. oktober 2017

Veske til skjærematte.

Jeg har vært på kurs i Quilteklubben Haugtussa.
Wenche fra Singer butikken her i byen hadde kurset.
En stor veske med plass til både skjære matte og annet quilteutstyr.

Her er framsiden og baksiden av vesken.
Den har en lomme med klaff på hver side.
Jeg har sydd på magnetlukking på klaffen med en treknapp til pynt. 

Jeg kjøpte Marimekko stoffet i Finland i 2011.
Ja, det har lagt i skapet alt for lenge,
men endelig fant jeg noe å bruke det til.
Det har store blomster, og jeg måtte sy noe stort slik at vi ser blomstene. 

 Knappene er laget av tre,
 De er kjøpt på et marked i Helsingfors i 2011.

 
Selvom jeg hadde mye Marimekko stoff, var det ikke nok,
Men stofflageret mitt er stort,
og jeg fant et passende stoff i både farger og tema.

Vesken har mange lommer.
Det er to store rom.
Skjære-matten og den 24 inch lange linjalen får plass der.
De andre mindre lommene passer til quiltemagasiner, mønster, mindre linjaler og rullekniven.

Jeg linker til:
Love Laugh Quilt: Monday Making
Sew Can She: Show Off Saturday.



"Tenk gjennom
råd du får.
Det eneste du risikerer,
er å bli klokere."
                              Ragnhild Bakke Waale



Mange takk for alle kommentarer på de forrige innleggene.
Det er veldig hyggelig, synes jeg.

Ha en fin høst uke!

13 kommentarer:

  1. Härlig väska du sytt! Kram Kerstin

    SvarSlett
  2. Användbar och snygg väska! Kram Immi

    SvarSlett
  3. Lekkert stoff, som gjorde seg virkelig godt på denne vesken :)
    Flott og praktisk veske, både på tur og hjemme. Greit å kunne samle alt til skjæring på ett sted også når man ikke skal på tur.

    SvarSlett
  4. Men så praktisk och snygg väska, du får med allt nödvändigt i den. Marimekkotyget passar perfekt, jag tycket också om att sy av deras tyger och brukar alltid köpa på outlet när jag hittar något fint.

    SvarSlett
  5. Vilken jättefin väska du har sytt och så praktisk, kommer du att få mycket nytta utav!
    Kram Catarina

    SvarSlett
  6. Så fin. tøft med så stormønstret stoff. Dette burde jeg sy meg også :)

    SvarSlett
  7. Trevlig vecka till dig .Tack för länkningen till Visa och Berätta måndag!!/Bambi

    SvarSlett
  8. Super grei veske, også så kjek å ha med seg på kurs :-)

    SvarSlett
  9. Looks great and really handy!!

    SvarSlett
  10. Such a great idea, Birthe! It will be very useful for my cutting mat and quilting rullers! Thank you so much for the inspiration. Kisses, my friend.

    SvarSlett
  11. Wow vad praktiskt!!!! Allt samlat i ett snyggt och praktiskt fodral. Må så gott!

    SvarSlett
  12. Kjempefin og praktisk veske! :) Fint nypebilde.

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!