mandag 16. oktober 2017

Monthly Mini Quilt


Kittens Halloweenparty.

Slik ble min Halloween quilt.
 Jeg har valgt andre farger enn det som er vanlig for Halloween. 
Det er fordi jeg vil det skal passe inn på veggen min,
og fordi jeg ikke feirer Halloween. 

 I Norge har vi ikke lang tradisjon med å feire Halloween,
så det er litt fremmed for meg. 
Handelstanden har tatt denne tradisjonen 
og barna som vokser opp idag feirer Halloween med å kle seg ut som hekser 
og går rundt i nabolaget for å motta søtsaker.
Selvom det var litt uvanlig for meg å sy en Halloween quilt, 
 syns jeg det var spennende å gjøre det på min måte.

 Her er også den bitte lille mini quiltene som jeg lagde av de små stoffbitene etter at jeg sydde
"Flying geese". Det er de blå trekantene med to små  hvite ved siden av.

Noen detaljer.
Øynene til edderkoppen er de minste knappene jeg noen gang har sett.
Den hvite knappen på kattens hale fikk jeg på quilteklubbens 25 års jubileum.
Vi fikk i oppdrag å bruke den og ta med det vi har laget og vise på julemøtet..
Nå trenger jeg ikke å tenke mere på hvordan jeg skal bruke den.

Jeg linker innlegget til Eva med  Show and tell Monday with Bambi.
Love Laught Quilt med Monday Making
Sew Can She med Show Off Saturday

Det ble halloween i hagen min i dag da jeg fotograferte 
Kittens Halloweenparty.
Blåbærbusken har vakre farger nå.


"Vår Herres hender 
er som et fjell
under alle dyp."
                                           Ragnhild Bakke Waale


Ha en fin uke! 

LagreLagre

11 kommentarer:

  1. Så himla fina quiltar. Gillar inte halloween-firandet men detta var jättefint. Må så gott!

    SvarSlett
  2. Det var småtterier på smått på den miniquilten, men så flott :)

    SvarSlett
  3. I love your Halloween quilt, Birthe. You created a beautiful scene! Like Norway, in Greece we do not celebrate the Halloween. We have a different celebration, it is called "masquerade" where adults and children dress up in costumes (pirates, princesses, witches, etc) and go out of the house to celebrate with friends (no treats at houses). I love the big white button on the cat's bow and the tiny buttons you used like eyes of the spider. I am about to finish my first quilt and I am excited! Kisses, my friend.

    SvarSlett
  4. Vilka roliga saker du har sytt!

    Kram Catarina

    SvarSlett
  5. Tack för din medverkan denna veckan på Visa och Berätta måndag!!Bambikram

    SvarSlett
  6. Artig å sy noe man vanligvis ikke ville ha sydd :) Og morsomt med andre farger enn Halloween vanligvis har! Kjekt å kunne slå flere fluer i en smekk, så slipper man også med halve hjernearbeidet :)

    SvarSlett
  7. Så läcker! tack för all inspiration du ger.
    Kram Gudrun

    SvarSlett
  8. Hola, te he conocido por Mia, me gusta mucho tu blog, la mantita de Halloween es preciosa, los paraguas, la cunita, todo me encant, por eso desde hoy te sigo.
    Un abrazo amiga!!!

    SvarSlett
  9. Så koselig Hallowen quilt. Vi feirer heller ikke Hallowen, men kjenner på presset når en har tre barn.

    SvarSlett
  10. Åå .. for et kjempesøtt mini quilt med mange fine detaljer. :) Herlige farger. Fin den andre mini quilten også.

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!