mandag 14. august 2017

Mugrugs med Itty Bitty Pinwheel


Her har jeg sydd fire mugrugs med twister dekor.
Blå balistoffer og blå lin-viscose. 
Jeg har sydd sammen ni 2, 5 inch kvadrater før jeg lagde twistermønsteret. 
Twister linjalen er Itty Bitty Pinwheel. Den er bare 1,5 inch x 1.5 inch.


Jeg har quiltet de med forskjellig mønster,
og tråden er lys blå flammefarget silketråd.

Dette bilde er tatt imens jeg holder på. 
 Jeg har en del stoffrester/ kvadrater liggende etter at jeg sydde et stort veggbilde. 

Størrelsen på brikkene er 7, 5 inch x 11 inch.


Jeg linker til bloggen Bambisyr: Show and tell Monday.
Love Laught Quilt: Monday Making
Sew Can She: Show Off Saturday


Her er min datter Berit, hundene hennes og jeg på tur til nabo kommunen Sveio.
I Førde ligger Rex Garden, en fin naturpark med mange flotte treskulpturer. 
Tre uker sommerferie er over, og nå er det tilbake til arbeidet igjen. 

Jeg måtte tenke litt da jeg leste på bordkalendere.

"Nyt solstreifene.
Det kommer en høst."
                                                          Ragnhild Bakke waale

Vi har vel egentlig ventet på sol og varme hele sommeren,
og nå venter og håper vi på fine høstdager. 

Ha en fin ny uke! 

LagreLagre

14 kommentarer:

  1. Läckra mugrugs du har sytt! Kram Kerstin

    SvarSlett
  2. Så läckert du sytt!!!Som alltid!
    Ha en bra ny vecka.
    kram Gudrun

    SvarSlett
  3. Flotte underlag :)
    Den naturparken så virkelig flott ut!
    Håper sommerværet kommer til deg snart.

    SvarSlett
  4. Lovely mug rugs, the dark blue makes the teals pop. Wonderful garden to visit.

    SvarSlett
  5. Fina muggmattor! Jag har den större twister-linjalen men har letat efter den lilla utan att hitta den någonstans. Var har du köpt din?

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for hyggelig kommentar! Min linjal er kjøpt på Keepsake Quilting, men kan ikke se at de har den lenger. Jeg har søkt på google på "Itty Bitty Pinwheel" ruler / tool, og tror en kan kjøpe linjalen på Amazon eller på Ebay.

      Slett
  6. Tack för din medverkan denna veckan på Visa och Berätta måndag!!Bambikram

    SvarSlett
  7. Så fine mug rugs du har sydd. Ett skikkelig pirke arbeid ser det ut som. Vi får krysse det vi har for en fin høst, det er godt vi har håndarbeid å holde på med inne :-)

    SvarSlett
  8. Mycket vackra muggmatttor!!!!!!

    SvarSlett
  9. Beautiful mug rugs! Super! Have a great week, my friend.

    SvarSlett
  10. This is nice pattern and really good for place mats :)

    SvarSlett
  11. Så fina mugrugs och mycket trevlig quiltning. Ha ett trevligt veckoslut.

    SvarSlett
  12. Stilige mug rugs i tøff stil. Ja, det var flotte treskulpturer.

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!