lørdag 15. juli 2017

Sydamens "happy scrappy" spisebrikker.

Svarte og hvite 2,5 inch kvadrater fra scrap boksen.
4 Loralie motiv som jeg fikk av en venninne.
Hver brikke har ni svarte kvadrater.
Sydame i rødt. 
Bildet er tatt i en rød henge perlagonia. 
Denne er quiltet med rød tråd, og halve lukkekanten har røde roser.
Denne har blått i rammen, og ble quiltet med blå tråd.
En del av lukkekanten har en rest med blå farge.
 Motivet her er gardiner på syrommet. En krakk med blå bein.
Jeg har quiltet med blå trå, og en del av lukkekanten har rosa roser.

 Denne er quiltet med gul tråd og har også et svart stoff med gult i lukkekanten.

 Her er nærbilde av quiltingen.
Jeg tenkte på sytråd som krøller seg da jeg quiltet løkker på disse lunsjmattene.

Bakstykket er en rest av et morsomt Loralie stoff.
Det var ikke nok så derfor har jeg har skjøtet med trådsnelle stoff fra en Cotton Steel scrap bag. 

Den 15. hver måned er det Scrappy Happy day hos Gun med bloggen Rutigt
Og på bloggen: talltalesfromchiconia
Linker også til Sew Can She: Show off Saturday


"Ikke mas på larven
om at den skal skynde seg
å bli sommerfugl.
Gi dagene din egen rytme." 
                                                                                             Ragnhild B Waale


På vei til og fra jobb passerer jeg en videregående skole som har dette skiltet.
Jeg syns det er morsomt, og jeg tenker at det går an å sy dette mønsteret. 
Mange spennende quilte blokker her. 

Ønsker deg en god helg!

12 kommentarer:

  1. Hi Birthe wow i love these,i have some of those ladies too in a panel,what a lovely way of using them,well done xx

    SvarSlett
  2. Så mange fine spisebrikker du har sydd :-)

    SvarSlett
  3. Underbara spisebrikker, det svart/vita ihop med Loralies färgstarka motiv blir jättefint. Må så gott!

    SvarSlett
  4. Urläckra bordstabletter du har sytt, med fräcka damer som ger en ett leende på läpparna ♥ ♥ ♥

    SvarSlett
  5. Deilige mønster og farger... herlige spisebrikker du har sydd.
    Takk for god ordet :-))) Enig med deg.
    Sommerklem fra Viola

    SvarSlett
  6. De var alldeles nydelige! Happy Quilting!

    SvarSlett
  7. Oj, vilka häftiga damer!!!!! Och tack för att du är med på Scrap Happy Day och för att du länkar till min blogg!

    SvarSlett
  8. Sikke mange fine spisebrikker du har syet. Ja, det skilt er da helt perfekt til at sy op til en quilt. Det er vildt fint .
    God sommer til dig :-)

    SvarSlett
  9. Wow! Super, Birthe! I like it so much! Kisses, my friend.

    SvarSlett
  10. Kjempefine spisebrikker med artige motiver. :) Kom til å tenke på at jeg har noen sånne motiver på loftet. Har tenkt å sy meg et flasketrekk jeg kan bruke på jobben. :)

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!