mandag 22. mai 2017

Toalettvesker til gutt

 Jakob og Alida var innom en tidlig kveld i vinter.
Jakob skulle pusse tennene før han dro,
og da tannkosten lå i en plastpose...
ja da lovte jeg å sy toalettvesker til de små. 

 Jeg har tre grandtantebarn, Jakob, Alida og Wilhelm. 
Alida sin toalettveske kan du se på dette blogginnlegget her.
Til de to småguttene valgte jeg et koselig motivstoff med skogsdyr på 
Deretter var det å finne andre stoff som passet i fargene.

Navnene har jeg brodert med symaskinen,
og jeg fant også en bord med biler som jeg syns passet til guttene.

 Et par fuglecharms hadde jeg også liggende, og de ble pynt i glidelås snoren.
 Guttene sine toalettvesker er litt mindre enn Alida sin.
Gutter trenger ikke plass til hårpynt, børste og smykker slik som jentene må ha. 
Ferdige mål her er: 24 cm brede og 20 cm. høye.

Jeg har laget en litt store hempe i ene siden,
til å holde i når en bærer den,
eller den kan henges på en krok.
På bildet over her kan du baksiden på toalettveskene.
 Stoffet hadde forskjellige motivrabatter.

Jeg linker til Eva med bloggen Bambisyr som har Visa och Berätta måndag
Jeg linker også til Monday Making på bloggen "Love Laugh Quilt.

I fjor høst mellomlandet vi i Amsterdam på vei hjem fra Houston International Quilt Festival.
På flyplassen, Shpold, solgte de blomsterløk,
og jeg fikk med meg et par arter med tulipaner.
De første blomstrer nå i en fin lilla farge og pynter opp på trappa mi.

"Ord kan skape 
nye retninger.
Ord har krefter i seg.
Ord virker."
                                                              Ragnhild Bakke Waale


Takk for hyggelige kommentarer på de forrige blogginnleggene!

Ha en fin uke!

11 kommentarer:

  1. Det är två underbart vackra toalettväskor som Du sytt, tycker jag.
    Tygerna Du använt är väldigt fina!
    Får man lov att fråga;
    Var Du köpt tyget?

    Dollandesign

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Det skulle jeg veldig gjerne fortalt deg, men jeg fikk det i en gave lek i quilt laget her. Det er nok noen år siden det var i salg. Jeg har dessverre ikke navnet på tøyet hellet, Kan bare se at det er fra England. Jeg har prøvd å google, uten resultat så langt.

      Slett
  2. Herlige toalettvesker! :) Så fint stoff. Koselig med navnet på, og så søte fuglecharms. Smart med en stor hempe. Ja, det er noe annet enn plastposer det. :) Nydelige tulipaner og stemorsblomster.
    Ha en fin ny uke! :)

    SvarSlett
  3. The bags are very nice, I'm sure the little children will enjoy them.

    SvarSlett
  4. Hi Birthe those bags are lovely i love the fabric the boys chose,a great idea xx

    SvarSlett
  5. Härliga toalettväskor i härliga tyger! Kommer att glädja dem som får dem. Kram Kerstin

    SvarSlett
  6. Tusen tack för din medverkan denna vecka på Visa och Berätta måndag!!Bambikram

    SvarSlett
  7. Så snygga toalettväskor du sytt, de kommer säkert till användning! Kram Immi

    SvarSlett
  8. De ble kjempefint. Da er det to gutter som ble veldig glad.
    Synse dine Tulpen uit Amsterdam er fine. ;-)

    SvarSlett
  9. Så fine toalettvesker og artig med motiv på de:) Og vakre tulipaner du har :)

    SvarSlett
  10. Love the pouches! Great fabric, and nice embroidery!
    I always add a loop to my pouches ..... saves them being handled too much, and keeps them cleaner .... adds to the cuteness too! Beautiful tulips!
    Barbara x

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!