fredag 6. november 2015

Hello Kitty vesker

En bestemor spurte om jeg kunne sy en Kitty veske.
Mønsterstoff med Hello Kitty bestilte jeg fra USA via Ebay.
Mønster på denne søte barnevesken fant jeg på pinterest.
Her er nettsiden med mønster:
 sewinlovewithfabric.blogspot.no
Den ene har rynket lokk med pynteblonde som beskrevet i mønsteret.
Den andre har jeg sydd enkelt uten rynker og blonde.

Hello Kitty kom til Norge for noen få år siden,
men denne figuren begynner å bli en voksen "dame/ katt".
Da vi kom til Japan i 1988 var det "Hello Kitty" artikler å finne i alle butikkene,
og vi fikk høre at dette var ikke noe nytt fenomen i Japan.
Vi syns det var gøy da hun endelig kom til Norge,
og mange minner dukket opp fra Japantiden vår.
Jeg gikk inn på Wikipedia for å finne litt opplysninger.
Hun ble introdusert i Japan i 1974-75, og til Amerika i 1976
og tror hun kom til Norge i 2006.
  Hello Kitty har ingen munn og Sanrios motto og forklaring 
er at de vil ha folk til å være både glad og trist sammen med Hello Kitty.
En annen forklaring Sanrio har gitt for at hun mangler munn er at hun snakker fra hjertet. 
Hun er Sanrio ambassadør til verden og er ikke bundet til noen bestemt språk.
Representanter for Sanrio har sagt de ser Hello Kittysom et symbol på vennskap,
og de håper hun vil oppmuntre vennskap mellom mennesker over hele verden. 

Jeg har også sydd et par enkle nett.
De er vattert, har fór, og en lomme.
Jeg har også sydd inn magneter i midten øverst i nettet,
slik at nettet lukkes litt. (Skal vise mer av de senere)
Nettene er sydd uten mønster. 
Det ene har fått et blåstripet felt av det samme stoffet som er inni nettet.

Da det regnet ute fikk den 100 år gamle dukkevogna mi være med i kulissene.
Det hvite stoffet med rosa prikker er fóret i veskene.
(Jeg beklager litt dårlige bilder i dag. Jeg er uten mobil nå,
og har fått lånt et bra kamera, men her trengs øvelse.)

Hello Kitty har ingen munn
Vi har fått
en munn
og to ører
Kanskje for at vi skal lytte
dobbelt så mye
som vi snakker.

Ønsker deg en fin høsthelg!

3 kommentarer:

  1. Så koselige vesker. Disse faller nok i smak hos små jentene. Ønsker deg en kreativ helg :-)

    SvarSlett
  2. Søte vesker , -alle sammen - og
    oj-oj-oj for en flott dukkevogn !
    Ha en god helg :)

    SvarSlett
  3. Koselig med hello kitty stoff. Og så fine de veskene ble. Wow til vogna og dukka , de gjør seg som kulisser i hvertfall:) god helg :)

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!