torsdag 23. april 2015

3x3 hus



Jeg er mester i å ha lyst til å lage alt mulig,
Jeg skaffer meg både mønster og stoff,
men så går dagene... 
det blir  uker 
og kanskje år.
Men med 100% jobb
og litt sosiale aktiviteter på ettermiddag og kveldstid,
kan jeg ikke få gjort alt jeg har lyst til på syrommet.
Men litt får jeg da gjort,
...og når jeg sitter og syr
da glemmer jeg tid og sted,
og bare koser meg.

Mønster til dette bildet kjøpte jeg på
Lappelykke
på en Stavanger tur i fjor høst.
Det er "Thimble Blossom" og heter "Dwell mini".

Bildet fikk plass over peisen min.

Ukene flyr avgårde,
og det er snart helg igjen.

Gled deg!

"Lukk opp.
Ta livet inn.
Ikke sett det på vent.

Verdsett
de små gledene,
de gode rutinene,
de enkle måltidene,
de alminnelige møteplassene
på de helt vanlige dagene.

Hver dag
er en spesiell verdifull del
av selve livet."
                                                                                Ragnhild Bakke Waale


Ha en fin helg og
kos deg der du er!

5 kommentarer:

  1. Husteppet blei veldig fint. Jeg kjenner meg igjen i din beskrivelse. Det er så mye jeg har lyst til å sy.

    SvarSlett
  2. Men nu har du i alla fall sytt av mönstret och fin blev den, din bonad. Fin vers du skrivit också, det ska man tänka på varje dag. Livet går inte i repris. Kram

    SvarSlett
  3. Fint og koselig husteppe , og ordene i diktet treng vi å bli minnet på
    i vår travle hverdag ,- Ha en god helg du også :)

    SvarSlett
  4. Helt sant, det er så mye jeg har lyst å sy, så mye fint som inspirerer! Og det gjorde hustteppet ditt!
    Veldig fine farger og så passet det så fint på veggen din. Ha en fin helg Birthe :))

    SvarSlett
  5. Har det akkurat slik, jeg også. Men det fine er at vi aldri trenger å kjede oss. Når vi har litt fritid, så står symaskinen der og lokker på oss. Flott teppe du har sydd. Jeg liker hustepper.

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!