lørdag 30. august 2014

Sommerutfordring.

I juni gav Dollandesign en sommerutfordring.
Vi kunne sy hva vi ville og i så mange stoffer vi ville,
men fargene på stoffene skulle være
svart og hvitt. 

Jeg syns det var en kjekk utfordring og bestemte meg for å være med. 

Tidligere sydde jeg mye i svart og hvit,
og derfor hadde jeg noen stoffer liggende.
For en stund tilbake kjøpte jeg enda en twisterlinjal,
litt større enn den første jeg kjøpte.
Det har klødd litt i fingrene etter å prøve den nye linjalen.
Jeg sydde 5 inch blokker sammen, skar opp etter linjalen,
 og sydde de sammen igjen. 
Resultatet ble denne løperen.


Glassbrikker er alltid kjekt å ha.
Jeg fant min lille twister 
"Itty bitty pinwheel tool"
Brukte stoffrester og skar kvadrater på 2,5 inch
som ble sydd sammen,
og skjært i nye kvadrater på 1.5 inch
Disse ble igjen sydd sammen.
Resultat: 6 stk. koppebrikkene.


Takk til 
som tar initiativ til sommerutfordring i år igjen.
Jeg syns det var gøy å være med,
og jeg gleder meg til å se innom bloggene til alle dere andre, 
som også har sydd i svart hvitt i sommer. 

Jeg linker til
  Bambisyr visa og berätta måndag
Der kan du se andre som også har vært med på utfordringen.

Nå går vi inn i en ny årstid
med mørkere kvelder
 mere regn.
tid for innekos
det er høst
den perfekte årstid
vi skal boltre oss i stoffhaugene våre.
kjøpe litt nye stoffer
finne nye mønster
klubbkvelder i quiltelag
gå på kurs
for å lære noe nytt
eller bare kose oss
sammen
vi som er bitt av
denne basillen.



15 kommentarer:

  1. Jättefin löpare och underlägg

    SvarSlett
  2. Hei Birthe. Ante ikke at du var sååå kreativ! Må snart ta meg en tur innom deg, skjønner jeg.

    SvarSlett
  3. Hei og god lørdag.Flotte ting du har sydd i leken.Vi skal ha for oss twisterlinjalen neste quiltemøte,spennende linjal.Eg har sydd juleløper og håndarbeidspose i leken.Beste hilsen Quiltegleder Margrethe

    SvarSlett
  4. Underbara saker du sytt med Twisterlinjalen Birthe Hoppas du länkar den till Visa och Berätta måndag men som startar i morgon!Bambikram

    SvarSlett
  5. Flotte ting du har sydd , synes sort og hvitt er spennende ,
    for slik som jeg ser det er det mange nyanser av begge fargene ,
    så kjedelig blir det ikke :)
    God helg :))

    SvarSlett
  6. Så snyggt med det svart/vita. Twisterlinjalen är skoj att arbeta med!

    SvarSlett
  7. Flott svart -hvit løper og koppebrikker du har sydd i dollandesigns utfordring!
    Og takk for koselige kommentarer på min blogg! Jeg har ikke klart "å finne deg" i bloggverdenen før i dag, så nå skal jeg surfe litt på bloggen din!
    God helg!

    SvarSlett
  8. Din löpare är så tjusig och glasunderläggen är fantastiskt söta med sina små mönster på. Det var en skojig och spännande utmaning och egentligen lite svår när man bara fick använda svart och vitt. Men vi lyckades!!!:-))
    Kramisar

    SvarSlett
  9. Jag är jätte glad att du tog mig på orden och länkade till Visa och Berätta måndag!!Tack!!Bambikram

    SvarSlett
  10. Härlig löpare du sytt. Jag gillar också den linjalen.

    SvarSlett
  11. Så fint det ble. :-)
    Svart /hvitt er riktig elegant. Denne kommer du til å ha glede av.

    SvarSlett
  12. Så fint det blev med Twister-linjalen, både duken och underläggen!

    SvarSlett
  13. Vad fint det blev med det svartvita och twistermönstret!
    Gun A

    SvarSlett
  14. Waww, for et stilig sett. No fikk jeg lyst til å prøve twister linjalen. Har enda ikke prøvd den. Ønsker deg en fin helg:-)

    SvarSlett
  15. For en flott og stilig løper! :) Og så fine glassbrikker!

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!