mandag 24. mars 2014

Norma Jeane veske

Som så mange andre falt jeg også for dette mønsteret
i siste nummer av
"My Quilt"
Her er min variant av
"Norma Jeane". 
 Jeg sydde nettopp en weekendbag i dette mønsterstoffet fra Stoff og Stil.
Det blir alltid litt stoffrester og noe av de har jeg brukt i denne veska.
I første omgang fikk jeg ikke tak i rette sort ringer til hankene,
så jeg har en annen løsning på denne vesken. 

Her er baksiden, 
vrangen
 med mobil lomme, 
og den løse lommen 
som er festet med borrelås inni vesken.

Jeg fikk så lyst å friske den opp litt,
og leita i knappelageret mitt.
Der fant jeg et par knapper med litt farger på.
Er litt usikker på om det ble fint,
men knapper kan enkelt byttes ut. 


Linker til Bambisyr "Visa og Berätta måndag".

Nå gleder jeg meg til en fin ny uke
 uten paraply og regn. 
Herlig å se alt som blomstrer,
og til og med bladene på bjørka har begynt å titte fram.
Våren er vel fin!

Ha en fin ny uke!


15 kommentarer:

  1. Så superlekker din veske er! Jeg syns det var artig med knappene, fint blikkfang! Denne veska kan du være fornøyd med!!

    SvarSlett
  2. Jätte fin är din väska !!Är själv lite sugen att sy den och köpte nu över helgen ett M. Monroe tyg till fickan!!Tack för du vill vara med och INSPIRERA oss alla med din trevliga blogg på Visa och Berätta.måndag!!Bambikramar

    SvarSlett
  3. Mycket trevlig väska du sytt och knapparna är läckra.

    SvarSlett
  4. Kjempe fin veske du har sydd :)

    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  5. Ja, visst är det härligt att våren äntligen är på väg! Nu har du en jättetjusig väska som du kan ut och vara stolt över. Den är toppenfin! Och knapparna är jättebra!
    Kramisar

    SvarSlett
  6. Så fina tyger du använt till din väska och knapparna är verkligen pricken över i.

    SvarSlett
  7. Åå .. så lekker veske! Delikate farger og friske knapper! Jeg har falt for denne oppskriften jeg også.
    Veldig koselig med vår, har begynt å så frø og rake litt.
    Ha en fin ny uke, du også! :)

    SvarSlett
  8. Tuff väska i jättefina tyger!

    SvarSlett
  9. En riktigt snygg väska! Jag tycker knapparna blev pricken över i!

    SvarSlett
  10. Likte din veske kjempegodt , både farger og fasong :)

    SvarSlett
  11. Väldigt fina tyger du valt till din väska!

    SvarSlett
  12. Väskan som Du sytt är ljuvligt vacker!
    Jag tycker att det var kul med en knapp "som sticker ut"!

    Dollandesign

    SvarSlett
  13. Tøff veske i nydelige stoffer. Prikken over i'en med knappene.

    SvarSlett
  14. Så fin veske med smarte detaljer, minner meg om at jeg har noe stoff liggende som er beregnet til veske ..
    Jorunn

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!