lørdag 15. september 2012

Puter med glidelås


Etter å ha sydd flere puter med knappeåpning hadde jeg lyst å sy en enklere utgave. 
Jeg funderte litt på om glidelåsåpning var enklere,
for egentlig syns jeg det kan være vanskelig å få det fint.
En vanlig konvoluttåpnng eller brettekant er jo også et alternativ til åpning i putene.

MEN så kom jeg over en blogg,
 som for meg, viste en ny måte å sy i glidelås på. 
Det stod at det var enkelt, 
og JA jeg er enig.
Veiledning til å sy i glidelås finner du ved å klikke på denne linken: 



Jeg har jeg har sydd fem puter på bestilling. 
I den ene puten fikk jeg i oppdrag å felle inn et par broderte "Eva Rosenstand" brettseler 
som hadde blitt liggende i en skuff. 


Det er alltid kjekt å gi nytt liv til et gammelt håndarbeid som ikke blir brukt. 
Ja, bruke det til noe helt annet enn det var tenkt til. 

"Pyntepute"

De andre 4 putene er helt enkle "bruksputer". 


Til å ta middagsluren på, eller slenge seg oppi foran tv-en.

1 kommentar:

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!