lørdag 23. februar 2019

Scrap happy.


Jeg er med i Rainbow Scrap Challenge 19, og bestemte meg også for å delta i "Tiny Teusday",
Det kommer mønster på en blokk hver uke i månedens farge.
Denne utfordringen startet i Januar og jeg har litt å ta igjen, men er godt i gang.

 Her er to blokker jeg sydde denne uken.


Så langt er jeg kommet med de gule februar blokkene. 
Blokker er en fin måte å bruke stoffrester på.
Blokk #5 er  Nine Patch
Blokk "10 Ohio Star
Her er tre av blokkene for januar.
Blokk #7 er en hjerteblokk
#4 sløyfe blokken var morsom å sy. Sjekk den ut her. 
Blokk #3 er en liten katt. 
Jeg mangler fremdeles både røde og en gul, men de må jeg sy senere.
Jeg har heller ikke sydd rammer rundt blokkene enda.
Må tenke litt på hvilken farge jeg vil ha som bakgrunn.
Jeg linker til Happy Scrappy Saturday hos  Soscrappy 


Her blir det litt mindre tid til å sy framover, noen dager eller uker. 
Jeg skal male, ha ny tapet, og håper også å finne en god løsning på møblering på sy rommet. 
Jeg tenker på praktiske løsninger og plassering av hyller og bord.
Jeg synes det er vanskelig å se hva som er  beste løsning.
Det er jo også greit om jeg ikke trenger å kjøpe alt nytt, men kan bruke noe av det jeg har. 

Jeg har en uke ferie nå, men kan ikke jobbe hele tiden. 
Skulderen min er ikke bra, så jeg får ta den tiden jeg trenger.
Men jeg håper jeg kan klare litt håndsøm innimellom. 

Svak og sterk

"Å akseptere og vise svakhet gir styrke.

Svakhet og styrke er to bein å stå på.

Den som bare har ett, kan falle"
                              Ragnhld Bakke Waale

Lag deg en fin dag!

17 kommentarer:

  1. Cute little blocks! I have some of that ant fabric in my stash as well. :)

    SvarSlett
  2. I'm glad you are doing the tiny blocks - I started late as well. Yours look wonderful

    SvarSlett
  3. Your Tiny Tuesday blocks are looking great - I love the corn fabric! Have fun redoing yoursewing room! I've been doing that recently and have really enjoyed the changes.

    SvarSlett
  4. Your blocks are looking great! You'll be caught up before you know it. I hope your shoulder feels better soon.

    SvarSlett
  5. Your Tiny Tuesday blocks are coming together nicely! They are going to make such a cute quilt for the Rainbow Scrap Challenge.

    SvarSlett
  6. Så fine dine blokker. Ser spennende ut.
    Lykke til med å ordne syrommet. Morsomt å gjøre det til et nytt rom.
    God bedring med skulderen

    SvarSlett
  7. Lovely blocks, Birthe. Yellow is my mother's favourite colour and red is my favourite colour. Kisses, my friend.

    SvarSlett
  8. Så fina block du sytt. Du är så kreativ!!Var rädd om din axel och glöm inte vila emellanåt.Så sant det är skrivet:svag och stark-det är vi nog alla,men alla vill inte erkänna det.
    Ha en skön helg.
    Kram Gudrun

    SvarSlett
  9. Your Tiny Tuesday blocks look great! (I love that corn fabric particularly!)
    Good luck with your new sewing room!

    SvarSlett
  10. Hi Birthe lovely blocks my friend,i really love the corn one,well done my friend xx

    SvarSlett
  11. Fine blokker! :) Du får kose deg med oppussing av syrommet ditt.. Det blir i hvert fall kos når du blir ferdig :) Blir gøy å se bilder :)

    SvarSlett
  12. The corn fabric made me smile!

    SvarSlett
  13. Spännande med nytt syrum! Gillar dina block och speciellt tyget med majskolvar!

    SvarSlett
  14. Vilka söta block, hur stora är de? Roligt med ditt nya syrumsprojekt, hoppas vi får bilder så småningom! Kram Catarina

    SvarSlett
  15. Hei, så inspirerende å se nye blokker, (jeg har jo sett dem før , bare glømt dem). Det hender ofte en ikke veit helt hva en skal sy og gode tips er gull verdt. Jeg bruker litt mer tid på syrommet nå, men det blir ikke så mye å skryte av. Du er jo bare en racer.
    Ønsker deg en flott dag.

    SvarSlett
  16. Så vakker, hver måned en ny farge. Dett blir spennende... hva kommer mars :-)))
    Lykke til og suksess med redesign. I alle fall veldig god... jeg må alltid sette opp symaskinen min.
    Klem fra Viola

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!