søndag 17. februar 2019

Hexagon



Da jeg vant nåleputen fra Turid nylig,
sendte hun  også med noen små hexagon.
De er 0.5 inch. 
Jeg er er imponert over at Turid har sydd en stor quilt med slike små hexagon.

Her er jeg i gang med å sy hexagon.
Det blir min håndsøm i dag.
 Jeg har ikke bestemt hva jeg skal lage enda, men det blir et lite prosjekt. 

Gail Pan broderiet er ferdig.
Jeg synes det var vanskelig å få håndquiltingen fin, men jeg trenger nok mye mere øvelse. 


"Lykken er som en sommerfugl.
Når du prøver å fange den,  er den like utenfor din rekkevidde,
men når du setter deg rolig ned, lander den kanskje på deg." 
                                                                                     
                                                                      Nathaniel Hawthorne (1804-1864)

Ha en fin søndag!

15 kommentarer:

  1. Så fint at du prøver på disse. Min quilt La Passion har nå over 17 000 av disse. Så du skjønner at man kan bli hekta på å sy slike når man først starter. Blir kjekt å se hvor disse fine blomstene havner.

    SvarSlett
  2. Beautiful hexie flowers and the roses are pretty too. I don’t think I could make a large quilt with such small units either!

    SvarSlett
  3. The Gail Pan stitchery looks great too!

    SvarSlett
  4. Your hexagons echo those raniculus (sp?) flowers beautifully--lovely colors...hugs, Julierose

    SvarSlett
  5. Congratulations on finishing the Gail Pan quilt... it's lovely!
    And what a pretty project to have to play with today... enjoy!

    SvarSlett
  6. Those are some tiny hexis. The smallest I have done are 3/4 inch per side. They are really cute. And your finished Gail Pan quilt is darling. The borders really set it off.

    SvarSlett
  7. The Gail Pan embroidery is so lovely, this is going to be such a cute wall hanging. I like you hexies, 1/2" is tiny (for me anyway) though. Happy stitching!

    SvarSlett
  8. Söta hexagoner och ditt broderi är bara så fint och härliga blommor!
    Kram Catarina

    SvarSlett
  9. I hand pieced some half inch hexagons inspired by a friend also. They are just so cute, but I can't imagine doing a large quilt but maybe someday!

    SvarSlett
  10. Å så fine og nusselige små hexagon. Og det er koselig å sitte med på kveldene syns je👍🏻pent arbeid på Gail Pan stitcheriet.

    SvarSlett
  11. I love your Gail Pan embroidery quilt! Her designs are so much fun to stitch!

    SvarSlett
  12. Veldig kjekt å pusle med handarbeid :)

    SvarSlett
  13. The hexagon flowers and embroidery are beautiful!

    SvarSlett
  14. Your Gail Pan embroidery is beautiful. I really like those hexagons.

    SvarSlett
  15. Du altså .. du sitter ikke mye med hendene i fanget :D Sikkert et koselig håndarbeid, med slike små hexagoner. Nydelig lite broderi :)

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!