tirsdag 15. januar 2019

Scraps eller stoffrester.

Nå er jeg i gang med et nytt scrap prosjekt.
Jeg vil sy sammen små 2 inch  kvadrater

Her er min boks med små kvadrater. 
Det var kaos i boksen da jeg startet så jeg måtte først sortere etter farge.
Jeg skal være med i Rainbow Scrap Challenge, RSC19, og i januar skal vi sy med røde farger.
Jeg har en stor boks med kvadrater i flere størrelser fra 2.5 inch til 5 inch.
Denne uken skal jeg skjære nye kvadrater,
for nå er det så mye stoffrester som ligger knødd i flere bokser. 


Her er de to første blokkene. 
Jeg har sydd sammen 20 stk. røde 2 inch kvadrater. 
Jeg vet ikke hvordan dette prosjektet mitt skal bli til slutt.
Jeg har heller ikke bestemt hvor mange blokker jeg skal sy i hver farge,
 eller om alle blokkene skal sys sammen i en quilt. 
Jeg tenker underveis, og jeg har et helt år til dette prosjektet.

I dag linker jeg til 
Happy Srappy Day hos Gun og Kate,
Love Laugh Quilt: Monday Making

Du kan

"Alle 
har noe
de kan,
noe de er
flinke til.

Det er ikke lov
å være litt
glad for det.

Det er lov
å være mye
glad for det."
                                                                     Ragnhild Bakke Waale.

Lag deg en fin uke! 


9 kommentarer:

  1. Detta blev man ju lite sugen på, blir säkert himla bra och särskilt att bli av med lite scraps. Kram Immi

    SvarSlett
  2. Oh,så fint.Blir faktiskt lite sugen jag också.Är det bara färg som bestäms och sen får du sy blocken hur du vill?
    Kram Gudrun

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, her kan du sy det du vil, men bruke fargene som blir annonsert for hver måned. Jeg har så mye scraps, så dette varr en fin måte å få brukt noe av det. Du kan gå til linken i innlegget og lese om utfordringen.

      Slett
  3. Love your embroidery piece in the last post. These reds in scrappy tiny blocks are beauties.

    SvarSlett
  4. Hi Birthe oh boy such tiny squares,your blocks look fantastic,love the colour,well done my friend xx

    SvarSlett
  5. Dette ser jo spennende ut! Og fint for restene dine . Jeg er ikke så strukturert at jeg får gjort ferdig så kvier meg for å begynne på slike jeg...

    SvarSlett
  6. Flott måte å få kontroll over restekassene!! Også er det morro å grave seg ned i gammel historie. Det dukker jo opp stoffer som har ligget en stund og som gjerne er glemt. Noen av stoffene dine har jeg også, ser jeg :)
    Blir morsomt å se hva du lager av dette!

    SvarSlett
  7. Oi, så spennende. Firkanter ligger mitt hjerte nærmest når det gjelder lappeteknikk. Utrolig mye spennende å lage av dem. Lykke til syingen.

    SvarSlett
  8. Simple squares work always :)

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!