lørdag 19. januar 2019

Rainbow Scrap Challenge 2019

Røde scraps!
Jeg har sydd fire røde blokker med 2 inch kvadrater.

 Jeg har også fått gått gjennom en hel boks med stoffrester.
Hele bordet er fullt av scraps. Jeg har skjært opp i kvadrater i forskjellige størrelser.
Ikke alle restene er skjært i kvadrater. Jeg har også sortert strimler og rester av lukkekanter.

Det tar mye tid å ta strykejernet over all scrapsen og se hvilke størrelse det skal skjære i.
Nå må jeg sortere etter størrelser og farger og finne en grei måte å oppbevare de på.
Så håper jeg å få brukt mye scraps i 2019. 
Jeg har enda flere bokser som skal sorteres.

I dag linker jeg til So Scrappy som har linkparty for RSC19 hver lørdag.

Her er en liten sminkepung som ble en gave til en kollega.


Rødt er kjærlighetens farge.

"Jeg ønsker å fylle deg opp
proppfull av kjærlighet
for den du er."                
                                                        Ragnhild Bakke Waale

Takk for så mange hyggelige kommentarer på de forrige blogginnleggene mine.

Ønsker deg en fin dag! 

19 kommentarer:

  1. What a pretty little makeup bag! You have a lot of pretty scraps. Do you have a pattern to use them once you're done cutting? Nice red blocks, too!

    SvarSlett
  2. Four nice red blocks, Birthe. Congrats, my friend.
    Wow, you have A LOT of scraps! I have two boxes of scraps too, but no free time to use them!
    These scraps are very useful to your beautiful quilts. I always admire them!
    And the make up purse is lovely. I am sure your friend love it. Kisses!!!!!!!!!

    SvarSlett
  3. I love those bright, cheery red blocks!! I think that quilter's scraps multiply while they sleep ;-) That's a lovely bag for your friend-she's lucky to receive it!

    SvarSlett
  4. google didn't feel like translating for me, but I sure know the signs of scrap sorting when I see it.

    SvarSlett
  5. Så flink du er som tar tak i scraps, je er litt treg der må je innrømme... Men fikk lyst å rydde litt i restene igjen. Blir jo fort mye.Delikat og fin sminkepung.

    SvarSlett
  6. Nice job on your RED blocks for the Rainbow Scrap Challenge. You are doing a great job on cutting your scraps into usable pieces! It looks like you will be ready when the next color is announced.

    SvarSlett
  7. Those red blocks look great! I'm so impressed with your scrap ironing, cutting, and organizing! I need to do that, too.

    SvarSlett
  8. Hi Birthe love your red scrappy blocks and wow your new pouch is very cute love the colours,well done my friend xx

    SvarSlett
  9. Så organisert er ikke jeg. Men jeg har plukket en hel boks med røde småbiter som jeg holder på å sy sammen. Kanskje får jeg brukt opp noe fra de store restekassene mine i løpet ev året.

    SvarSlett
  10. Så fin necessär du har gjort till din kollega!
    Många små lappar du har under arbete där, blir spännande att se vad du trollar fram ur dem ♥

    SvarSlett
  11. Oj, oj, så mycket du har att gå igenom, men säkert tillfredsställande när det är gjort, så brukar det vara! Jättefin necessär du ska ge bort!

    SvarSlett
  12. Det blir moro. Klempefin den pungen.

    SvarSlett
  13. I've had some of those same fabrics in the past that you have in your 2 inch squares. I love to look at fabrics everyone uses.

    My goodness you have a lot of scraps! Great things come from scraps!!

    SvarSlett
  14. Well done with your scrap organising, Birthe!
    I have lots of scraps but I can’t make myself cut them until I know exactly what I can make with them.
    You’ve done very well with your red panels too!
    Gorgeous little make up pouch!
    Hugs,
    Barbara xx

    SvarSlett
  15. Wow, you have a lot of scraps. I hope you find lots of projects to use them in like your pretty red blocks.

    SvarSlett
  16. Så deilig å få kontroll over restekassene! Gleder meg til å se hva du lager av dette!
    Pungen var kjempefin :) Regner med at mottakeren ble fornøyd.

    SvarSlett
  17. Good for you for tackling all of those scraps. They are always on the bottom of my to-do list and I rarely get to mine. Your red blocks look great!

    SvarSlett
  18. Thank you for visiting my blog and leaving your kind comments. I tried to reply but since you are 'no reply' I am unable.

    SvarSlett
  19. Fine scraps og nyydelig sminkepung! :)

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!