mandag 17. desember 2018

Snart jul.


Her er fire poser til pepperkakeformene.
Jeg syns det er fint å henge posen på kjøkkenet i hele desember. 
Før brukte jeg en tom isboks eller en plastpose til oppbevaring av pepperkakeformene. 
 Posene har jeg gitt i tidlig desember gave til noen venner. 

Her ser dere de herlige tegningene Berit, datteren min har tegnet.
Det hender at en av kakene brekker en fot eller en arm. 
Undrer på hvorfor den andre smiler så lurt.

Her ser dere også juleløperen jeg lagde i Mrs Moen`s julemysterium.
Det er flere bilder på dette blogginnlegget.

I 2019 skal jeg delta og ta nye utfordringer sammen med Mrs Moen.
Hun har allerede delt en demo for dette til de som har meldt seg på.
Her skulle vi lage et vinterbilde med aplikasjon der vi lærte å få dybde i bildet.
Jeg valgte å sy en pute til sofaen.

Her er puten utenfor inngangs døren min. 
Ser du at sommerblomstene blomstrer fremdeles. 
I går var det minus 4 grader Celcius. 

Jeg linker til:
Love Laught Quilt: Monday Making.
Det er en uke igjen til jul.
Håper du ikke har det for travelt.
Jeg er godt i rute i år og tenker å ha en rolig uke.

"Det finnes et lys
som brer om seg,
kjærlighetens lys."

Lag deg gode advents dager!



13 kommentarer:

  1. Hi Birthe I love your gingerbread bags and what a great idea. Wow love the cushion you made it's so pretty,yes Xmas is sneaking up fast now .

    SvarSlett
  2. Vilka små söta påsar, med söta små gubbar på!och vilken fin entre du har! Kram Immi

    SvarSlett
  3. Adorable little gingerbread men bags--and lovely pillow--gray gray days here--looking for the light definitely...hugs, and Happy advent Season julierose

    SvarSlett
  4. Your pillow is gorgeous! I love the blue and white color combination is gorgeous! Your gingerbread bags are adorable too!

    SvarSlett
  5. Very cute bags. I want to make some Christmas bags to put presents in to be used year after year. You've given me a good idea. Happy stitching!

    SvarSlett
  6. Så koselige poser. Kjekt å lage noe helt spesielt og unikt.

    SvarSlett
  7. Tack för din inspiration idag på Visa och Berätta måndag!!God Jul önskar Bambi dig

    SvarSlett
  8. Your gingerbread bags are so cute, your daughter was very clever drawing the gingerbread men! Love the cushion too, it’s a striking picture!
    Hugs,
    Barbara xx

    SvarSlett
  9. Den puta var virkelig flott og stemningsfull :)
    Poser til pepperkakeformer er veldig smart, tror jeg skal legge meg det på minnet og sy slike til venner og bekjente til neste jul.
    Ønsker deg en forsatt fin adventstid.

    SvarSlett
  10. Fun pouches :)) and beautiful winter pillow!




    SvarSlett
  11. Så koselige poser og fine å pynte med og selvsagt nyttige.

    SvarSlett
  12. Sånne fine poser. Morsomt å pynte kjøkkenet med. Det var en god idé og lage pute av Nina Moen sitt mønster. den ble fin. God jul🎄🎅

    SvarSlett
  13. Nydelige poser. God ide for pepperkakeformer og veldig fint mønster.
    I morgen kommer her juletre i stua og vi pynter... jul kommer snart.
    Julhilsener fra Viola

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!