mandag 3. desember 2018

Mrs. Moen`s julemysterium


Julegate / Christmas road

Løperen er en gate med mange røde hus.
Det er snø på bakken.
Det er hengt opp lyslenker fra tak til tak.


Ser du treet? Det ser ut som håndsøm,
men det er sydd på maskin, og det er sydd fra baksiden med en tykkere undertråd. 
Samme teknikk er brukt på bildet under her. 

Langs takene er det en søm som er sydd med symaskin. 

 Mellom hustakene er det sydd en pynte søm  som skal være julelys, 
slike som er hengt opp i gatene nå i desember. 

Vi ble utfordret til pynte med blonder, knapper, applikasjon eller hva vi kunne komme på.
Jeg har sydd forskjellige hjerte knapper på noen av husene.
Jeg var litt usikker på denne ideen, men hvis jeg ikke vil ha det kan jeg lett fjerne de. 

 Dette julemysteriet gikk over fem uker på Facebook.
Jeg er glad for at jeg deltok, og jeg har også lært noe nytt.
Mrs Moen skal ha en utfordring i 2019.
De som vil være med må skynde seg å melde seg på.

Det er mandag og jeg linker til:
og Love Laugh Quilt: Monday Making.


"Et lykkelig liv består ikke av utenlandsreiser og deilige ferier,
men heller av å oppdage noen små fioler langs veien.

                                                                                      Dr, Edward A. Wiison


Jeg må bare dele dette morsomme bildet av Milly og Selma som er på julemarked.

Lag deg en fin ny uke!

6 kommentarer:

  1. Hi Birthe what a lovely table topper you have made the quilting looks fantastic,well done my friend on your beautiful finish.

    SvarSlett
  2. What a gorgeous table topper! Well done Birthe!
    Nice quote too!
    I look forward to seeing what you make in your challenges next year.
    Barbara x

    SvarSlett
  3. Så gøy med julemysterie, og så koselig løperen ble!

    SvarSlett
  4. Flott og julete løper!
    Artig med utfordringer, da får man prøvd seg på ulike ting og ofte noe man selv ikke har utforsket før. Morro å utvikle seg!!
    Søte "barnebarn" :)

    SvarSlett
  5. Jättefin jullöpare! Kul med lite annorlunda mönster!!!

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!