søndag 30. desember 2018

Broderi og lunsjboks pose.


 Jeg holder fortsatt på med dette Gail Pan broderiet.
Jeg vil sy litt i dag, selvom jeg både skal lage julemiddagen vår og gå i bursdagsselskap senere i dag.
Julemiddagen måtte vi vente med da jeg ble syk juledagene og klarte ikke å spise. 
I dag skal vi kose oss med svineribbe som er en av de mest brukte julemiddagene i Norge.

 I går kveld sydde jeg denne matboks posen til eldste datteren min, Karen Elise. 
Hun hadde en gammel lunsjboks pose som hun brukte da hun gikk i barnehagen i Japan. 
Alle japanske barn har "obento fukuro" til lunsjboksen sin.
og vi som var utlendinger prøvde å gjøre likt for våre barn.
Den var velbrukt og hadde fått noen flekker som var umulig å få vekk. 
Jeg tok mål av den og sydde en i dette søte Tilda stoffet. 



Jeg linker til Kathy´s quilt Slow Sunday Stitching

På mitt forrige blogginnlegg har jeg en liten give away. 
hvis du vil være med kan du se innlegget her
Du kan vinne en liten Nordisk julepynt.
Trekning 6.januar


Vendepunkt

Noen ganger må vi forlate noe for å finne noe,
Slippe noe for å gripe noe,
lukke noe for å åpne noe

En slutt er en begynnelse på noe annet.

Skap et vendepunkt.
                                                                Ragnhild Bakke Waale

Lag deg en fin søndag!

9 kommentarer:

  1. Glad you are feeling better! Lovely stitching and cute lunch bag!

    SvarSlett
  2. We had our Christmas meal on Thursday, husband was sick on Tuesday. I love Gail Pan embroideries. You are doing such a lovely job. Maybe 2019 be a year of good health and lots of stitching. Blessings!

    SvarSlett
  3. Er så imponert over alle som kan brodere slike flotte saker. Kjedelig å være syk i jula, men fint du er bedre nå. God nyttårsaften og godt nyttår til deg.

    SvarSlett
  4. So sorry you have been sick... hope you are feeling much better for the start of the new year!
    Lovely embroidery!

    SvarSlett
  5. Sorry you were sick for Christmas but glad you are feeling better now and ready for a special dinner to celebrate. Cute lunch bag for your daughter. Enjoy your stitching today.

    SvarSlett
  6. Så fine og kloke ord og vers du har! Glad du er frisk igjen! Godt nyttår!
    Stiannoto.

    SvarSlett
  7. Hope you are feeling better. Your belated Christmas dinner sounds lovely. That ornament is lovely too.

    SvarSlett
  8. Hi Birthe well done with your stitcheries and how cute is the lovely tilda bag i think these are a great idea.
    So sorry you were sick xmas day not much fun for you,hope you are feeling better already xx

    SvarSlett
  9. Your stitching is very pretty. So sorry you were ill for Christmas day. Enjoy your special dinner.

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!