mandag 31. desember 2018

Årskavalkade 2018

Målet mitt for 2018 var å bare sy det jeg hadde lyst til. 
Ingen oppdrag og ingen bestillinger. 
Jeg greide ikke å holde det,
for det ble noen bestillinger og jeg hadde også et kurs i quilteklubben her. 

Mitt største prosjekt i 2018 var å ferdg denne quilten med 100 moderne blokker.
Jeg valgte å sy det som et scrap prosjekt der jeg fikk brukt mange stoffrester.

Det andre store prosjektet er Kaffe Fasett quilten. 

Jeg er grandtante til tre nye babyer som har fått hver sin babyquilt og litt annet i 2018.

En julequilt i "Dissapearing four patch" teknikk ble ferdig i desember.

Her er noen jule prosjekter.

Denne shoppingvesken sydde jeg på et kurs i quilteklubben.


Her er mindre vesker, toalettvesker og sminkepunger

Rå kylling.
Mrs. Moen hadde kurs i Haugtussa Quilteklubb
der vi hadde en morsom stund og lekte med farger og stoffrester.

Nå gleder jeg meg til å være med på hennes utfordringer i 2019.
Hver måned tar hun oss med på en ny utfordring.
Takk til deg som besøker bloggen!
Takk for alle hyggelige kommentarer.
26 desember var det 7 år siden jeg startet bloggen.
I den anledning har jeg en liten Give Away.
For å være med må du inn på denne posten og kommenterer der.

Besøk gjere disse bloggene der du finner mange inspirerende quilte og sybloggere.
Show and tell Monday with Bambi
Love Laugh Quilt: Monday Making

Tenn lys!

Tenn lys for deg selv og for de du lever sammen med

Lys mister ikke kraft av å tenne flere lys

Lys er som glede.
Det sprer varme til alle kanter.

Dette diktet er hentet fra en bok "Spre litt glede, skrevet av Ragnild Bakke Waale.
Hun har mange små bøker med dikt og sitater. Jeg elsker de:

Jeg ønsker deg en fin nyttårsaften
og et Godt Nytt Kreativt År! 

15 kommentarer:

  1. Tusen takk for positiv og god inspirasjon på bloggen din, Birthe! Godt nytt år! Nyttårsklem frå Elin.

    SvarSlett
  2. Takk for alle inspirasjonsinnleggene dine og noen blir kanskje tatt fram at og hermet etter. Jeg ønsker deg alt godt i det nye året, og er glad for å ha deg som bloggvenn✨

    SvarSlett
  3. Jag tycker att det är intressant att besöka olika bloggar och få lite ideér. Är ofta in på din och tittar (och övar på norskan). Du gör ofta saker som tilltalar mig mycket.
    susanne.johansson@bahnhof.se

    SvarSlett
  4. Flotte arbeider du lager , godt håndtverk! Godt nyttår til deg.

    SvarSlett
  5. You've made some lovely projects this year, all beautiful! Have a Happy New Year and may you complete many projects in 2019.

    SvarSlett
  6. Your 100 modern blocks quilt is just fantastic! You've made so many lovely projects this year. I hope you have a wonderful, creative 2019!

    SvarSlett
  7. Det ble jammen ganske mange arbeider du har sydd det siste året :)
    Masse flott!!!
    Artig når det blir presentert på denne måten!
    Godt nytt år til deg og dine!

    SvarSlett
  8. Så mycket fint du sydde förra året!!!! Jättekul att se alltihop igen!! Gott nytt år!

    SvarSlett
  9. Underbara saker du visar! Önskar dig ett lika kreativt 2019!

    SvarSlett
  10. So many great quilts! Happy sewing year 2019:)

    SvarSlett
  11. Hi Birthe wow what a year of wonderful projects you are amazing ,love all your beautiful work,well done my friend xx

    SvarSlett
  12. You are amazing, Birthe!!!!!! Great patchwork projects, my dear friend. Happy New Year!!!!!

    SvarSlett
  13. Vilket syår du haft och vilka underbara grejor du sytt och visar, jag blir djupt imponerad av din skaparglöd. Önskar dig ett lika fint syår 2019. Vi hörs och ses på våra bloggar. Må så gott!

    SvarSlett
  14. Fantastiske arbeider... en glede å se. Tusen takk.
    Jeg har kjøpt i nærheten stoff og butikken ville det være den vakreste for deg, kjære Birthe.
    Jeg ønsker deg et riktig godt nytt år. Og jeg gleder meg å se mange her ... jeg kommer
    veldig gjerne. Hilsen fra Viola

    SvarSlett
  15. Så masse fint du har sydd. Ønsker deg et flott nytt syår. Er veldig begeistret for den lille kyllingen. Har lenge ønsket å gå på kurs med MrsMoen, men det har enda ikke passet sånn. Håper fortsatt. Angående Bea sitt nåleputebytte, så er det bare å sende en ny mail og si at du ønsker å være med på neste runde som starter i april. Påmelding før midten av mars.

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!