tirsdag 27. november 2018

Snørepose til pepperkakeformene


 Nå syr jeg poser til pepperkakeformene.
Jeg skal sy flere, men bare en er ferdig.
Pepperkakemotivene har datteren min, Berit tegnet.
Jeg har overført det til stoff via min mac til skriveren.
Jeg brukte frysepapir.
Hvordan du kan overføre bilder til stoff kan du lære hos Bentes Quiltehage


Her er flere av tegningene Berit har lagd. 
Jeg syns de er søte. En har brukket foten og en annen har et lurt smil.

Her kan du se noen jeg har sydd tidligere. 

Jeg er også med og syr Mrs Moen julemysterium på Facebook nå. 
Vi får ikke lov å vise noe før vi er ferdig, men jeg tror vi får siste del denne uken.
Det er kjekt,
og nå skal Mrs Moen ha nye utfordringer i 2019.
Jeg har meldt meg på.
Her kan du lese om:

Det er blitt tirsdag, men likevel kan jeg linke til 
og 
Love Laugh Quilt: Monday Making



I dag har jeg lyst å ta deg med på en magisk fjelltur som Berit og jeg gikk på søndag.
Vi gikk oppover i fjellet til 357 meter over havet. 
Ikke så høyt fjell, men utrolig vakkert.


 Her er Berit.
Ser du at hun holder en hund i hver arm.
Det er Selma ohg Milly, de små chihuahua hundene
som gikk turen sammen med oss.

Utsikt fra andre siden av "Himakånå", som fjellet heter.

Lag deg en fin uke!

6 kommentarer:

  1. Koselige pepperkakemotiver, og spesielt når de har en ekstra betydning :)
    Det blir mer artig å sy da. Skal du gi bort i julegaver?
    Jeg har hørt om Mrs.Moens mysterium, og er skikkelig nysgjerrig på hva morsomt hun har funnet på. Gleder meg til å se!

    SvarSlett
  2. Vilka underbara bilder, tänk att de små hundarna orkade gå så högt...o vilken underbar påse du sytt, jättesöta små gubbar!

    SvarSlett
  3. Fantastisk flott å se hos deg, -
    Det flotte du lager, -
    De flotte bildene som viser opplevelsene, -
    og så skikkelig gjennomført
    alt du gjør.
    Herren velsigne deg!

    SvarSlett
  4. Smart og nydelig pose du har sydd til pepperkakeformene, kan jeg stjele ideen?

    SvarSlett
  5. Så fin pose og så artig at du fikk egen tegning å brodere på! Det var kreativt! Og så nydelig naturbilder, flott og vakkert! Artig med mrs.moens julemystei :) Har deltatt sjøl og er ferdig , men venter med å legge det på bloggen til jeg får klarsignal fra Mrs.moen..

    SvarSlett
  6. Nydelig pose. Sånne fine bilder .

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!