søndag 16. september 2018

Brodering og syetui


 Jeg har startet et nytt Gail Pan broderi.
Dette skal jeg henge på veggen på sy-rommet,
men først har jeg planer om å pusse opp syrommet. Jeg vil male skapdørene, og tapetsere veggene.
Nå ser jeg etter gode løsninger med hyller og bord. 
Det blir ikke før etter jul, så jeg har god tid til å planlegge, tror jeg.
Lol.. dagene flyr avgårde, og julen er her før vi vet ordet av det.

Tittelen på Gail Pan boken er:
"Patchwork Loves Embroidery Too".
 Jeg liker den boken veldig godt og  dette er det fjerde broderiet jeg syr.
I går fikk jeg den vakre blomsteroppsatsen fra Berit.
Hun er så glad for at jeg hjelper til å passe hundene hennes.

Her er symappen ferdig. Jeg lagde den litt større enn det stod i boken, 
slik at broderirammen får plass.
Symappen er håndquiltet i rutemønster. 

Jeg linker til Sunday Stitching på Kathy`s Quilts
og til Eva som har Show and tell Monday



"Vi vet ingenting om morgendagen;
det er vår oppgave å være gode
og lykkelige i dag."
           Sydney Smith (1771-1845)

Hjertelig takk for alle kommentarene dere har lagt igjen her på de siste blogginnleggene!
Det er så hyggelig!


Lag deg en fin uke! 

16 kommentarer:

  1. Beautiful little embroidery holder--what a great idea...and it came out so well..lovely work hugs, Julierose

    SvarSlett
  2. What a cute embroidery project. I don't blame you for wanting to do more than one of the patterns in that book.

    SvarSlett
  3. Oh! My goodness, I love that bicycle embroidery! You’ve just reminded me I stitched a bicycle a few years ago when DH retired ..... we had just bought bicycles each and I was going to stitch a bag for the bike! Now I wonder where I put that!
    Thank you for the nice comment on my blog Birthe!
    I was just sorting my sewing room today too, no decorating, just moving things about!
    All your stitching looks lovely.
    Hugs,
    Barbara xx

    SvarSlett
  4. Hi Birthe wow your embroideries are beautiful,I love the bike and the pouch looks awesome,well done my friend xx

    SvarSlett
  5. Så fint det sykkelmotivet ble! Og mappen var lur og forstørre så rammen fikk plass. Blir fint det neste broderiet også ser jeg :) Ha en fin uke :)

    SvarSlett
  6. Vilket sött litet etui, du är så flitig med nålen...Kram Immi

    SvarSlett
  7. What a lovely folder you have made for your embroidery. I do love the Gail Pan motifs. I must investigate her books! Have fun designing your sewing room.

    SvarSlett
  8. Ditt broderi är jättesött och broderiförvaringen är bara så fin och så snyggt med handkviltningen på den!
    Kram Catarina

    SvarSlett
  9. Wow, Birthe! Your embroidery is so lovely and wow! Your handquilting is phenomenal! That quote is so true - touched my heart! Hugs to you!

    SvarSlett
  10. Så koselig broderiveske du har sydd, stoffet passet perfekt til sykkelen du har brodert. Kjekt å bli satt pris på, skjønner godt at hun er glad for hunde pass.
    Gleder meg til å se ditt nye stitchery prosjekt :-)

    SvarSlett
  11. Så koselig syetuiet ble! Kjekt å ha når du skal ha med et lite broderi på besøk :)

    SvarSlett
  12. I always admire your beautiful creations, Birthe. Have a great day, my talented friend.

    SvarSlett
  13. Dette var koselige stitcheryer :)
    Symappen din er veldig flott, lurt å utvide den slik at du får med deg det du trenger!
    Ønsker deg en fin dag!

    SvarSlett
  14. Love that bike!! It's really pretty.

    SvarSlett
  15. Det nya broderiet är så fint och väskan du sytt passar ju jättebra till förvaring av broderier!

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!