mandag 18. juni 2018

Sammenleggbart handlenett / Shoppingbag


 Jeg er opptatt av at vi må redusere bruken av plastposer.
Da jeg trengte noen sommergaver sydde jeg noen handlenett/ shopping bags.

 Stoffet jeg har brukt her er et dynetrekk.
Jeg syns det har herlige farger og mønster.

Handlenettet foldes sammen og puttes inn i lommen.


Jeg linker til:
Love Laugh Quilt: Monday Making

Jeg har prøvd å lage mønster på handlenettet/ (the shopping bag).
Det finner du øverst på bloggen eller du kan se det her.

Jeg har lesere fra forskjellige steder i verden,
Derfor sjekker jeg alltid hvordan google oversetter det jeg skriver. 
Det er ofte mange helt crazy ord som kommer fram.
"Shoppingbag" blir til "handset"
Da prøver jeg å skrive med andre ord, men da blir norskspråket dårlig. 
Vel... Jeg gjør så godt jeg kan, og håper dere forstår.
Så får vi oss en god latter når det blir crazy oversatt. 

Her er jeg med min nye sommerveske. Berit har heklet den til meg.
Jeg liker den kjempegodt, og den er allerede blitt mye brukt. 
Mønsteret er fra en hekle bok jeg vant på en blogg for en tid tilbake


Den broderte duken har fått plass på kjøkkenbenken.
Mønsteret er fra den nyeste boken til Gail Pan.
Jeg måtte ut å plukke ville blomster til å ha i den japansk tekannen.
Den  blir brukt til å ha blomster i nå, da jeg var uheldig å knuse lokket til kanna.


"Så vakker 
dagen er
når den berøres
av vennlighet."
                                                   Ragnhild Bakke Waale

Lag deg en fin uke!

8 kommentarer:

  1. Oh yes google translate is almost as funny as Siri.

    SvarSlett
  2. Hi Birthe what wonderful bags you made and i love the crochet one.Boy your table runner looks so cute and love the teapot full of flowers,hope you have a lovely day my friend xx

    SvarSlett
  3. Kjempefine handlenett! Og nydelig brodert duk. Synd med lokket på kanna di men vakkert med markblomstrer i da :)

    SvarSlett
  4. Skikkelige gladnett :)
    Praktisk når man kan brette de sammen på den måten!
    Godt å se at du er på beina igjen,- og så deilig med sommerblomster på en så vakker sommerduk!
    Ønsker deg en fortsatt flott uke!

    SvarSlett
  5. Mange fine ting her :-)) Super shopping bag - jeg liker deilige fargene.
    Flott handlenett du har heklet... det er flott at vi respekterer mer miljøet.
    Jeg har også symaskin i gang :-)
    Nydelig duken på kjøkkenbenken :-)))
    ... jeg prøver å bruke norsk riktig ... i hvert fall tenker jeg kanksje noen ganger
    kanksje litt morsomt i valg av ord.
    Klem fra meg

    SvarSlett
  6. The embroidered teacup with flowers is beautiful... lovely stitching!

    SvarSlett
  7. You look gorgeous with your new crochet bag, Birthe. Enjoy your beautiful gift!
    And I LLLLLLOVE the fabric of your shopping bags. I love sewing bags too to avoid the use of plastic bags. Hugs, my friend.

    SvarSlett
  8. Flott handlenett. Og fint å kunne redusere plastposebehovet. Nydelig duk og markblomster.

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!