søndag 27. mai 2018

Slow Sunday Stitching

Sommeren er kommet til Norge!
Også her hvor jeg bor. 
Det er flere år siden sist vi hadde slike vakre soldager.
De to siste årene har sommeren vært kjølig og med masse  det regn. 
Nå har vi 25 grader C.

 Jeg har sittet ute med brodering i dag.
Det er det samme broderiet som jeg holdt på med sist søndag.
Da fikk jeg sydd den ene koppen med blomster.
Mønsteret er fra Gail Pans nye bok.

I dag har jeg sydd selve koppen og de røde blomstene.
Jeg har hatt en rolig søndag i hagen. 
Jeg linker til Kathy´s Quilts 

En dag bakte jeg kjeks med nøtter og sjokolade i. 
Det er godt å ha kjeks til kaffien. 
På koppen min står det skrevet: livsnyter/(enjoy life).
Jeg tror det er viktig å sette seg ned og nyte øyeblikket.
Ta det rolig
og la freden senke seg.

Some of the flowers in my garden
Fredag kveld var jeg i bursdagsselskap.
Det var en hyggelig kveld med mange flotte damer.
Jeg satt ved siden av en dame jeg ikke kjente,
men likevel var jeg sikker på jeg hadde møtt henne før.
Etter litt prat fant vi ut at jeg hadde besøkt kafeen hennes i Skudenes flere ganger. 
Hun fortalte at hun var glad i å synge og at hun hadde flere sang videoer på Youtube. 
Har du lyst å høre henne kan du gå inn på linken her:
Det er en kristen sang med engelsk tekst og mange fine blomsterbilder.

Lag deg en fin dag!


6 kommentarer:

  1. A lovely day in the garden! Enjoyed seeing your stitchery!
    Thanks for linking up to Slow Sunday Stitching!

    SvarSlett
  2. Beautiful flowers in your garden, Birthe and also in the embroidery you are stitching. Enjoy the sunny days. As for me, winter is coming with cold days. Enjoy life! ♥

    SvarSlett
  3. Lovely flowers in stitching and in your garden.

    SvarSlett
  4. Ja, har vi det ikke fint? Så deilig med slike dager etter flere år uten riktig sommer. Ser koselig ut å sitte i hagen og sy. Jeg har vært i Bergen denne uken og fått med meg åpningen av Festspillene. Fin opplevelse i godværet.

    SvarSlett
  5. Hi Birthe its nice to have homemade bikkies to have with your hot drink,love the flowers,hope you have a lovely day my friend xx

    SvarSlett
  6. Visst är det härligt att kunna sitta ute och brodera!!!

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!