tirsdag 5. desember 2017

Stavangertur



I helgen var jeg en tur til Stavanger og besøkte datteren min.
Det er mange fine streetart malerier rundt om i byen.
Gutten med symaskinen liker jeg ekstra godt.

I gamle Stavanger var det julemarked.
Det er så koselig å rusle i gatene med de hvitmalte husa.
Mange hadde dekorert med julepynt både ute og inne. 
Det var også forskjellige kunstnere som solgte kjeramikk, kunst og diverse annet håndtverk. 

 Et hus var åpent for publikum og det var et innredet med møbler fra 50-60 tallet. 
Her i gamle byen er det et hermetikkmuseum der det før var en sardin fabrikk.
Etikettene som var på boksene er samleobjekt.
På juletreet henger det julekurver som er laget av sardin boks etikettene.
Jeg vet ikke, men kanskje de hadde dårlig økonomi og mått bruke det de hadde.
Her er det også laget en julekrybbe inni en hermetikkboks. 

På vei til Stavanger var jeg innom Quiltebutikken Lappelykke.
Se den flotte koppen jeg kjøpte.
Jeg likte teksten.
...og ja, det ble noen stoffbiter med hjem også,
men stofflageret mitt diskuterer jeg ikke. Lol..

Jeg sydde litt sist uke, men det er julegave
og den må jeg vente til etter jul med å vise.
Jeg har enda en gave som skal sys
og desember mini quilten

Jeg ser at dagene i desember fort blir travle.
Jeg stresser i vei.
Det er ikke slik jeg ønsker å leve,
og nå sier jeg til meg selv
og til dere:

Lag deg en fin adventstid!

"Gi meg å leve
ut fra mitt sentrum,
sant til stede i hvert øyeblikk."
                                                                                                                            Ragnhild Bakke Waale

6 kommentarer:

  1. Hi Birthe how lovely you got to visit the Christmas market,sounds like lots of fun,hope you have a lovely visit with your daughter 💋

    SvarSlett
  2. Så koselig blogginnlegg. Og den koppen likte jeg godt :) Ja desember flyr fort men her er julegavene ferdig og i år som i fjor blir det hjemmelagd.Liker sjøl å få det også:) Kos deg i adventstida :)

    SvarSlett
  3. Så fine bilder fra Stavanger. Jeg har vært der et par ganger, men er liksom ikke helt kjent med byen. Flott gatekunst-bilde...passer jo udmerket til oss lappesyere. Senk skuldrene og nyt adventstiden. Hilsen fra Inger Johanne

    SvarSlett
  4. Ι am that you visited your daughter. Enjoy the moments, my friend. Beautiful photos of Stavanger. The boy with the sewing machine is perfect! Kisses!!!!!!!

    SvarSlett
  5. Flott å se i bloggen din Birthe :-)

    Noe å tenke på, det du skriver om å lage seg en fin adventstid.
    Sender dette diktet til Deg (Mitt første blogginnlegg)

    Perfekt jul!

    Det beste med julen, -
    er å innse
    at den ikke er perfekt, -
    men at "Den Perfekte"
    kom som en gave,
    med godhet, tilgivelse
    og velsignelse. -
    Og HAN gjør «en forskjell»,
    når jeg slipper
    «denne forskjellen» til,
    i mitt liv.

    Kanskje den perfekte julen, -
    handler om
    og ikke forvente noen ting,
    eller få noe, -
    Men å gi, - bare gi.
    Og kjærligheten
    og godheten,
    den bare blomstrer!
    Kanskje noen ser, -
    noe verdifullt,
    ikke for det du får til, -
    men bare fordi
    akkurat du er til.

    SvarSlett
  6. Flott maleri og koselige bilder fra Stavanger. Spennende med den gamle innredningen. Fin kopp med en artig tekst, og koselig med noen nye stoffbiter, tenker jeg. :)

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!