mandag 19. juni 2017

Monthly Mini Quilt


Juni miniquilt heter:
Square Dance Daisy

 Nå er det sommer...
-det var min tanke da jeg så mini quilten for Juni måned.
Mønsteret finner du her på Sew Can She
Et nytt mønster legges ut den første mandagen i hver måned.
Jeg er ikke så flink med store prosjekter,
men dette var en kjekk utfordring å være med på. 

 Til de små kvadratene midt i blomsten brukte jeg scraps.
Til blomsten fant jeg blant annet fram noen av London stoffene  mine.
Jeg linker til Bambisyr som har Visa och berätta måndag
og til Love Laugh Quilt Monday Making.
Nå har jeg tatt et skippertak i hagen.
Hagearbeid er jeg ikke veldig glad i,
men jeg liker at det blomstrer.
I vasen har jeg satt noen greiner med klatrehortensia.
Bordløperen med hageredskaper sydde jeg for noen år siden.
Det passet fint at jeg tok den fram for noen dager siden.
Teksten er veldig fin, syns jeg:

Gledelig er de små ting i livet.

Ja, for den som kan glede seg over lite,
har mye å glede seg over.

Ønsker deg en fin uke! 

LagreLagre

18 kommentarer:

  1. Hi Birthe wow love your new quilt mini its so cute and i also love the table runner that your plant is sitting on,well done xx

    SvarSlett
  2. Ljuvlig liten kvilt du sytt! Kram Kerstin

    SvarSlett
  3. Tack för inspiration och länkning till Visa och Berätta måndag!!Bambikram❤️

    SvarSlett
  4. Härliga sommarbilder. Ha en skön sommar!

    SvarSlett
  5. Så söt kvilt du sytt. Skulle passa på ett afrikatäcke:-))
    kram Gudrun

    SvarSlett
  6. Great little mini quilt! Love your fabric selection

    SvarSlett
  7. Koselig miniquilt! Jeg liker selv også best små prosjekter, selv om jeg også har sydd store quilter ;)

    SvarSlett
  8. Dessa miniquiltar är så söta!!!!

    SvarSlett
  9. MY BFF works in a cubicle. I think this would brighten it up for Summer. I love love it!!!

    SvarSlett
  10. Så søt. Og kan jo plasseres hvor som helst for disse får plass :) Har lagret linken til miniprosjektet jeg og nå .)

    SvarSlett
  11. Veldig hyggelig fargerik sol blomst du har sydd... nydelig.
    Jeg har strikkeprosjekt i gang... og har så mange prosjekter i hodet :-))
    Hilsen til deg. God midtsommerkveld. Viola

    SvarSlett
  12. Hi Birthe, Love the fabrics you used for your mini quilt, and your table runner is very pretty too!
    There is so much to be done in the garden, but it is just too hot! Have to wait for the evening to go out there, or get up very early!
    Barbara x

    SvarSlett
  13. Fin og sommerlig mini quilt. Eg i motsettning til deg, elsker å jobbe i hagen :-)

    SvarSlett
  14. Vilken fin mini quilt, det riktigt strålar sommar om den, perfekta tygval!
    Löparen är väldigt vacker och gör dej så bra där med hortensian ♥

    SvarSlett
  15. Så herlig sommerquilting hos deg! Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  16. Ja, en herlig miniquilt på en herlig bakgrunn! :)
    Vi er heldig som har evnen til å glede oss over de mange små ting i livet. :)
    Ønsker deg en fin ny uke!

    SvarSlett
  17. I totally like this mini quilt! Did you quilt it yourself? The quilting is so pretty! I wonder how long you've been quilting? I'm off to visit Sew Can She to check out these monthly mini quilts! Thank you for sharing!

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you for nice comments! I quilt it myself. Idea from Sew Can She. I have been doing my sewing and quilting hobby for 12-15 years. I have full-time jobs and can only sew some evenings and on weekends. :-)

      Slett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!