tirsdag 28. mars 2017

Tula Pink, City sampler



I helgen kjente jeg sylysten trenge seg på,
og det var det bare å finne fram tøylappene.
Det ble 20 nye blokker til City Sampler prosjektet mitt.
12 av de er fra kapitlet med "squares",
der jeg prøvde å ha Land/nasjoner som tema.

Blokk nr: 80, 81, 82,
83, 84 og 85.
Jeg må innrømme at det ble litt vanskelig.
Men da jeg sydde sykkel blokka,
og sommerfugl blokkene var tankene mine i Danmark.
Sykkeltur i Danmark skjønner vel alle.
Tenk å kunne sykle rett fram, uten motbakker...
Sommerfuglene gav meg minner til en campingferie i Helsingør.
Vi gikk til Kronborg slott,
og i nærheten der var en del busker der det var utrolig mange sommerfugler.
Den norske serien Jol har også fått en blokk i teppet med reinsdyret (eller dådyret?)

Blokk nr: 73, 74, 75,
76, 77 og 78.
 Tekanner,
ja da er jeg i England.
Ser du den blå blokka?
Stoffet i midten er kjøpt i Bremen i Tyskland.
Tegningen på stoffet er bymusikantene,
som det er en statue av like utenfor rådhuset i Bremen.
En morsom souvenir.

Blokk nr: 56, 57, 58, 59
60, 61, 62 og 63.
Her er jeg i gang med et nytt kapittel, "stripes".
Her har jeg bare leita i stoffene mine og prøvd å finne stoff som passet til blokkene.
Totalt har jeg sydd 76 blokker av 100.

Jeg er også godt i gang med "Itty Bitty" veggteppet,
men må få flere lyse stoff i hus før jeg kan sy videre. 

Dette blir den nederste delen av teppet,
og over skal det være mange fine og lysere farger.

Dette er min inspirasjon i dag.
Ingen ferdige produkter, men med større prosjekter så trenger jeg lang tid.
Linker til Bambisyr,Visa och berätta måndag",
 der vi også kan linke om tirsdagen.

småfuglene synger
vårsanger

skjærene 
samler greiner
de bygger reir

det spirer i hagen.
snøklokkene er ferdige
for i år
gule mini påskeliljer
 lyser opp
de store står i knopp
lilla primulaer
farger bedet

vårens eventyr
er i full gang
et like fantastisk under
hver vår
                                                                    Birthe

Ha en fin vår uke!

7 kommentarer:

  1. Mange flotte blokker her :-D

    SvarSlett
  2. Underbar inspiration och tack för länkning till Visa och Berätta måndag!! Bambikram❤️

    SvarSlett
  3. Vilka trevliga teman på dina block, blir säkert en riktigt "lärande" kvilt när den är klar! Kram Immi

    SvarSlett
  4. Fina TP rutor. Kul med en tanke bakom varje ruta! Ditt nya projekt ser jättefint ut!

    SvarSlett
  5. Inspirerende mange blokker jeg fikk lyst å sy nå :) Kjempeflott!!

    SvarSlett
  6. Så fine og spenstige blokker! :) Gøy å ha et spesielt tema for blokkene.
    Ja, herlig med en ny vår! :)

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!