mandag 20. februar 2017

Putekurs


På onsdag arrangerte Haugtussa Quilteklubb et putekurs.
Hildegunn fra Quiltesmia i Skudeneshavn hadde kurset. 

Putene hadde et enkelt moderne mønster.
Vi kunne sy enten 50x50cm eller 60 x 60 cm.

Jeg sydde den største modellen,
og brukte lin og samme sort stoffer jeg har på flere andre puter i stua mi.
Jeg har brukt dette stoffet på baksiden tidligere,
men putene er vendbare.

Jeg har quiltet puten min litt ekstra.

Det er kjekt å treffes for å sy,
og jeg tror alle sy vennene lengter etter våren nå,
I allefall hadde mange av putene gulfarge i seg.


Jeg linker til Eva med bloggen Bambisyr Visa och berätta måndag.


På lørdag hadde Jennifer og jeg sylørdag igjen,
og nå er vi kanskje halvveis med baby klær blokkene.
Hver blokk er 15" x 15".
Baby clothes quilten skal bli sengeteppe.


"Hold fast på drømmene dine!
Sørg for at du har et stille,
hemmelig sted i ditt hjerte
der drømmene kan bevares,
trives og gro."
                                                                        Louise Driscoll 1875-1957

En god uke ønskes deg!

14 kommentarer:

  1. så fine og vårlige puter. Ha en fin uke.

    SvarSlett
  2. Tack för din inspiration och länkning till Visa och Berätta måndag! Trevlig syvecka!!Bambikram

    SvarSlett
  3. Härliga puter du har sytt!
    Kram Kerstin

    SvarSlett
  4. Jättefina kuddar och snygg kviltning, lycka till med babytäcket! Kram Catarina

    SvarSlett
  5. Så snygga kuddar du sytt,som alltid välsydda.
    Babytäcket blir också fint.
    kram Gudrun

    SvarSlett
  6. Så fine puter. Disse fargene kunne gått rett inn i stuen min også. Koselig og inspirerende å sy sammen.

    SvarSlett
  7. Nice modern pattern and light soft colors for spring :)

    SvarSlett
  8. Underbara modera kuddar med snygg kviltning! Kram immi

    SvarSlett
  9. Helt underbara kuddar!!! Fina färger och snyggt quiltade. Må så gott!

    SvarSlett
  10. Super lækre nye puder og så flot quiltet:-).

    SvarSlett
  11. Å vilka underbara somriga kuddar, med jättefin kviltning!

    SvarSlett
  12. Vilka vackra kuddar! Snyggt tyg!

    SvarSlett
  13. Herlige puter hos deg! Jeg ble ferdig med mine i går, fornøyd jeg også. Vi har det koselig når vi syr sammen, kjekt når det ikke blir for mye stress. En fin uke til deg :)

    SvarSlett
  14. Tydeligvis altfor lenge siden jeg har sett bloggen din. Så delikate og flotte puter! :) Herlige gladputer.

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!