tirsdag 17. januar 2017

To små "Oppbevaringer / lagringer"


I blant føler jeg vi mangler noen ord i den norske språket.
I Sverige sier de förvaring om en slik lite sak til å oppbevare småting i.
Jeg oversatte ordet på google translate, og förvaring ble oversatt med lagring. 
Jeg har sydd to slike förvaringer.
Den første ble for liten til det den skulle brukes til,
og da ville jeg lage en til.
Stoffet kjøpte jeg i Tokyo for et par år siden.

Den er tenkt til diabetes utstyr. En insulin penn må være med overalt.
Derfor lagde jeg et håndtak/ hempe å bære den i,
 slik at en ikke alltid trenger håndveske med.
Det er dumt når slikt utstyr kommer på avveie, 
derfor broderte jeg på navn og telefonnummer.

Jeg har quiltet striper, noen rette og noen på skrå.
Eva med bloggen Bambisyr har Visa och berätta måndag,
men det er ok å linke om tirsdagen også.
Besøk gjerne hennes blogg og der kan du vandre videre innom flere andre sy blogger.

På søndag hadde vi en vakker vinterdag her på vestlandet.
Jeg dro til Åkra på Karmøy og gikk en flott tur på kultur og naturstien
som går langs hele Åkrasanden og til nabobygda Ferkingstad.

Vi er nesten kommet til Ferkingstad da vi ser to bautasteiner, kalt "Skjoldmøyane.
Bildet viser den ene bautasteinen.
Her har det trolig vært bosetning siden eldre jernalder.
Tenk ca. 2500 år siden.



Ønsker deg en fin uke!







LagreLagreLagreLagre

5 kommentarer:

  1. Fine förvaringer :-) Praktisk til diabetesutstyr. Ser ut til ar du hadde en fin tur.

    Elisabeth

    SvarSlett
  2. Så fine de var! Koselige stoff!
    :)

    SvarSlett
  3. Flotte stoffer! Og flotte begge selv om den ene ikke ble det den var tiltenkt , så kom den sikkert til nytte :) Ja tenk at det har vært bosetting for så lenge sida. .
    Fin tur når været er så fint ser det ut til . Ha ei fin helg. Her blåser det i dag og har blitt 2-3 varmegrader, men vi har fortsatt snø så i helga blir det skitur med isfiske på oss :)

    SvarSlett
  4. Jamen så fina förvaringar du har sytt, dem kan man aldrig ha för många av. Vackra bilder från er tur, historiens vingslag gör sej bemärkta, fascinerande!

    SvarSlett
  5. Flotte forvaringer og naturbilder! :) Fint at du har quiltet både rette og skrå striper.

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!