mandag 8. februar 2016

Glede!


Jeg har mange gode minner sammen med mormor.
Det jeg kom på i dag, er fra da jeg selv fikk familie og vi skulle besøke henne.
Vi måtte gi beskjed mange dager i forveien, for da kunne hun glede seg lenge.
Det forlenget besøket syns hun.
Jeg ville hjelpe henne med oppvasken,
men den vill hun "kose" seg med når vi hadde dratt.
Da kunne hun glede seg over at hun hadde hatt besøk.

Jeg kom på dette i dag,
for nå jeg skal glede meg lenge,
helt til november.
Da reiser vi, fire damer til Houston,
 fly og hotell bestilling er i boks. 



Bildet har jeg lånt fra denne siden:

I mens jeg venter, drømmer og gleder meg
skal jeg også glede meg her og nå,
med stadig nye syprosjekter.
Har mye stoff å ta av i skuffer og skap...
Et tips fra en sydame på Facebook:
For hver ting jeg syr og ikke kjøper nye stoff,
 skal jeg sette inn 300 kr på "lommepenge"-kontoen til turen.
Dere kan jo bare gjette hva de lommepengene skal brukes til...
.
Jeg er i gang med et barneteppe.
Glede...
selv om jeg måtte rekke opp teppe jeg ikke ble fornøyd med.
Jeg må bytte ut de små stripete kvadratene med et roligere stoff,
som jeg oså skal ha til ramme.

Glede...
Jeg holder på med enda en "gladfarge" duk.

Dette er restene etter at jeg brukte twisterlinjalen på
"Blomster i snø" -løperen.
Den blir quiltet for hånd.
Koselig det også.

Glede...
jeg har sett de første snøklokkeknoppene...
Det går mot vår.
Håper du også har mange ting å glede deg over.
Jeg linker til Bambisyr som har Visa och berätta måndag.
Ha en fin ny uke!

13 kommentarer:

  1. Tack för din medverkan idag på Visa och Berätta måndag!! Bambikram♥

    SvarSlett
  2. Oj, så utrolig kjekt å få reise til Housten. Veldig godt å ha noe å glede seg til. Jeg tror vi som har en hobby alltid har noe å glede oss til, vi er heldig :-) Nydelig barneteppe du syr på, gleder meg til å se det ferdig.

    SvarSlett
  3. Härliga färger i Twister-löparen och lycka till med barntäcket. Så kul att kunna åka till Houston!

    Kram

    SvarSlett
  4. Something very special to wait for. Houston!! I love the twister you made. Such a beautiful colors!!

    SvarSlett
  5. Heldige deg som skal på quiltefestival!!! Da er det om å gjøre å ha så stor lommepengekonto som mulig :)
    Barneteppet blir flott,- uansett. Deilige farger nå i vintermørket!
    Ønsker deg en god dag!

    SvarSlett
  6. Så herlig innlegg! Glede kan være så mye og jeg forstår GODT at du gleder deg til å reise til Houston😄😄

    SvarSlett
  7. Fint å lese fint å se.
    Ha en fin dag.

    SvarSlett
  8. Det er godt å ha noe å glede seg til og se fram mot ,
    nydelige farger i barneteppet du syr ,
    og gladuken har fått riktig navn syns jeg :)
    Ha en god uke --

    SvarSlett
  9. Hehe ja den gleden er er det ingen som kan ta fra en , det å glede seg i forvegen og lenge etterpå. Fine tanker.. Og blir nok fint det barneteppet du syr :) Delikate farger .

    SvarSlett
  10. Härlig twisterlöpare! barntäcket blir ljuvligt!
    Kram

    SvarSlett
  11. Så härligt att gå och vänta på en resa. Houston är mitt nästa önskemål. Vi var i Paducah i fjor och det var fantastiskt. Härlig twister quilt du har sytt.

    SvarSlett
  12. Så gøy at du skal til Houston, der har jeg vært på quiltefestival i maaange år, både før vi bodde der i 9 år og etterpå, bare ikke ifjor, da ville barna ha meg hjemme da quiltefestivalen i Houston alltid er på samme tid som Halloween! Søk gjerne i bloggen min og finn hint om quiltebutikker osv. ha en fin torsdag!

    SvarSlett
  13. Det blir nok en koselig tur. Fint å ha noe spesielt å glede seg til. :)

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!