mandag 30. november 2015

Lunsjmatter

 Plutselig dukker det fram ting jeg sydde
lenge før jeg begynte med blogg.
 Disse lå på bordet da jeg besøkte datteren min i helgen.
Jeg hadde helt glemt at hun hadde fått slike,
og nesten glemt at jeg har laget de for ca 8 år siden.

Mønsteret er fra Quiltemagasinet nr. 2 2005.
Ingen av brikkene er helt like.

Sauene har også forskjellige "ansikts" uttrykk,
alt etter hvordan hodet og "perle" øynene er plassert.

Jeg linker og inspirerer med lunsjmattene
til Bambisyr "Visa och berätta måndag"
Et sted å finne flere blogger, ideer og inspirasjon.

Førjulshelg i Stavanger.


Gårsdagens ord fra en bordkalender av Ragnhild Bakke Waale.

Ha en fin adventsuke!

18 kommentarer:

  1. What a beautiful placemats. I often forget I made something too. So fun when you see a present somewhere. I love the lights in stavanger. You must visit the webste of the light festival in Amsterdam. https://www.amsterdamlightfestival.com/en/illuminade/

    SvarSlett
  2. Underbara bordstabletter du sytt! Härliga bilder från Stavanger.
    Kram

    SvarSlett
  3. Så koselig å se disse spisebrikkene igjen. Jeg sydde også disse for mange år siden og ga de bort. Ha ei fin uke.

    SvarSlett
  4. Digger disse sauene!!!! :) Morsomt at det man lager og gir bort blir brukt!

    SvarSlett
  5. Er så kule disse spisebrikkene. Har sydd de en gang for lenge siden jeg og. Veldig kjekt og sy til folk som faktisk bruker det du har sydd til de :-)

    SvarSlett
  6. Tack för din länkning och inspiration du ger oss på Visa och Berätta måndag!!Bambikram

    SvarSlett
  7. Jättetrevliga underlägg, roligt att din dotter använder dem! Härliga bilder från Stavanger!
    Kram

    SvarSlett
  8. Jättefina underlägg du sytt! Fina bilder från Stavanger. Jag var på julmarknad i Köpenhamn i lördags men glömde naturligtvis kameran hemma.

    SvarSlett
  9. Så herlige de var :) Og så mye fint du lager :)

    SvarSlett
  10. Flotte lunsjmatter , forstår godt at din datter liker disse ,
    Ha flotte adventdager :)

    SvarSlett
  11. Mye flott her :-)
    Gjøre hverandre større, - er smart :-)

    SvarSlett
  12. Jätte fina underlägg du har i dina 'gömmor'
    Å så vackert ni verkar ha det i Stavanger.
    Må så gott

    SvarSlett
  13. De var morsomme!! Lokker sikkert frem smil i mørketiden..........

    SvarSlett
  14. De ser kjempekoselig ut. Morsomt!!!

    SvarSlett
  15. Helt underbara, man blir glad av dem. Ha en bra syvecka!

    SvarSlett
  16. kjempefine spisebrikker med herlige sauer! Fine bilder og kalender. :)

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!