mandag 9. november 2015

Juleløpere


 Disse tre juleløperne sydde jeg til messen.
Jeg bruker sjelden mønster,
fordi jeg syns det er kjekt å tenke ut etterhvert hvordan jeg skal lage løperne.

Her er to nesten like.
Mønsteret på dette hjertestoffet gjorde at jeg skar etter "bordene" / mønsterfelta.
og sydde de sammen igjen,
men sydde inn et lin eller annet stoff for å bryte mønsterbordene.

Jeg er veldig glad i juleløpere i beige/ gull og linstoff farger,
og de kan også brukes hele desember. 
Det blir fint både med adventskrans,
og med engler og juledekorasjon. 

Mange ønsker å ha røde juleløpere.
Disse to er enkle med røde gullhjerter og lin.

Jeg har bare quiltet på linstoffet.
På midtstykket og de små rutene quiltet jeg i kvadrat innover mot midten.


Det nærmer seg
desember
advent
og
jul


Jeg linker juleløperene til Bambisyr Visa och berätta måndag.
Der kan du finne mange blogger som deler inspirasjon.

Bildene her er fra Bergen.
Fra Arboretet og Botanisk hage på Milde.
En koselig høsthelg der vi besøkte sønnen min.

Mørke lange kvelder
med tid for innekos,
med familie
venner
og kanskje med hobbysysler.


Ha en fin kreativ høstuke! 

10 kommentarer:

  1. Disse løperene gir skikkelig julestemning! Må si jeg er imponert over hastigheten på syingen din!

    SvarSlett
  2. Flotte løpere du har sydd. Har en plan om å få sydd noen jeg og, men dagene strekker ikke til. Tror faktisk jeg har ett liggnende stoff med hjerter liggende. Kanskje jeg skal finne det frem og lage noe av, ble litt inspirert no:-)

    SvarSlett
  3. Så flitig du är. Många gånger är det enkla det finaste och fantastiskt fina naturbilder.

    SvarSlett
  4. Disse løperne var flotte -enkle og som du sier veldig anvendbare synes jeg .
    Ønsker deg en god uke :)

    SvarSlett
  5. Enkelt og flott, blir imponert når noen har begynt på jula alt...planlegger å starte tidlig hvert år, men kommer aldri i gang:)

    SvarSlett
  6. I like your Christmas table runners in the beige/tan. Sometimes nice to have something new for the holidays on the table, and seems you've finished just in time. Sweet!

    SvarSlett
  7. Delikat som alltid og koselige løpere. Og fin tur til Bergen ser det ut til:)

    SvarSlett
  8. Fina!.Tack för din länkning och din Inspiration du ger oss på Visa och Berätta måndag!!Bambikram

    SvarSlett
  9. Kjempefine løpere Birthe! Passer veldig godt til jula. Ha ei fin uke Birthe, snakkes :))

    SvarSlett
  10. Mycket trevliga jullöpare du har gjort och fina bilder har du tagit!
    kram

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!