mandag 22. juni 2015

Løper og toalettvesker.


Løperen her er nesten lik den jeg sydde for 3 uker siden. 
Det var denne jeg sydde først,
men jeg ble usikker på det mørkeste stoffet,
og dermed ble denne toppen liggende og jeg sydde en ny.

Jeg startet quiltingen i uka som var,
og syns det er både kjekt å sy den og syns den har fin effekt.
Quiltet med hvit tråd.
I mens jeg quiltet kom ideen om å ha en stripe av det mørke stoffet i lukkekanten.

Disse sommerlige stoffene liker jeg kjempegodt,
og mulig jeg lager flere slike løpere. 
Det er alltid kjekt å ha litt på lager,
enten til gaver eller for salg.

Løperen fikk hvit lin på baksiden.
Jeg har brukt rosa flammefarget quiltetråd som undertråd.
Dermed kan "baksiden" brukes om en ønsker en roligere løper. 

To toalettvesker ble det også. Her fikk jeg brukt stoffrester.
Framgangsmåte og mal på denne finner du her.
Løperen og toalettvesken er mitt bidrag til inspirasjon 
på Bambisyr: "Visa og berätta" i dag.
Jeg deler også innlegget på:

Hug-a-Bit Quilts

Så kom helgen. Jeg hadde store planer,
men har virkelig strevd med å få ting til.
Jeg skal sy noen små bordbrikker,
men har måttet gå ut av syrommet flere ganger.
Jeg kjøpte fine stoff som jeg gledet meg til å bruke.
Nå har jeg har tenkt og skjært og tenkt igjen.
Nesten alle stoffene ligger oppskjært
 i dresden...
for jeg tenkte sommerblomster
i kvadrater...
 for jeg tenkte twister,
og så noen trekanter,
inspirasjon fra "My Quilt"
og så blir ingenting som jeg hadde tenkt.
Mange stoffbiter...
og bare rot i hodet.
og rot på syrommet
Har du hatt det sånn?

Ikke særlig inspirerende dette,
men sånn ble denne helgen.

Ønsker deg en ny fin uke!

Med nye muligheter
med fine stoffer
og masse
stoffbiter
som kan bli til noe nytt.

Her synger vår kjære Alf Prøysen

15 kommentarer:

  1. Vilka härliga projekt du sytt! Underbara både löpare och nessar!

    SvarSlett
  2. Härliga löpare med modernt stuk och fint quiltat. Härligt att se. Du är inte ensam om att ha projekt på gång som inte blir något eller som man tänkt. Kämpa på.

    SvarSlett
  3. Koselig løper, og flotte toalettvesker!!!!
    God uke til deg også :)

    SvarSlett
  4. Vilka tjusiga löpare och söta nessar som du sytt... Visst kan det ibland fodra att man går in i syrummet flera gånger innan man kommer igång med ett nytt projekt! Lycka till! Kram Immi

    SvarSlett
  5. Veldig fin løper, i nydelige stoffer. Flott quiltet.
    Fine toalettvesker og, håper du finner igjen inspirasjonen.
    Her har vi endelig fått litt sommer og sol :-)

    SvarSlett
  6. Urläcker inspiration ger du oss alla idag på Visa och Berätta måndag .Tack för din länkning/Bambikram

    SvarSlett
  7. Din löpare är jättefin den här gången också. Tummen upp!!
    Och du, jag känner igen mej :))

    Ha det gott!

    SvarSlett
  8. Vilken härlig kviltning du har på löparen, så snygg!
    Du är inte ensam, jag lovar.
    Må så gott

    SvarSlett
  9. Kjempefin løper og quilting , smart tenkt med fargeklatten på
    lukkekanten :) og ja,- jeg kjenner meg også igjen :))

    SvarSlett
  10. En härlig löpare och så fint kviltad och söta necessärer! Kram

    SvarSlett
  11. Åh vad jag tycker din löpare är fin. Är så häftigt med det oregelbundna och den snygga quiltningen. Visste inte att du gjort ett så fint necessärmönster med beskrivning - detta måste testas!!! Må så gott!

    SvarSlett
  12. Flott løper og søte toalettvesker! :) Du har jammen sydd mye siden sist.

    SvarSlett
  13. Jeg er helt vild med din løber. Den er fantastisk flot :-).

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!