fredag 30. januar 2015

Scrapquiltblokker

Å bruke rester er noe jeg har strevd med i mange år.
En venninne er så flink å sy scrapquilt blokker etterhvert som hun har litt rester.
Hun sorterer etter fargernyanser.
og har gjort klar mange lerretskvadrater som hun syr scrapquilten på.
Jeg hang meg på ideen, og starta så godt for noen år siden,
med beige og brune stoffer.
Jeg la de i en boks, og der ble de liggende
Nå dukket dette resteprosjektet fram igjen.
Jeg supplerte med tre nye blokker i går,
og la de fint i boksen igjen.
Så får tiden vise hvordan dette ender. 



Ingen skal si at jeg ikke prøver,
selv om jeg ikke er flink til dette med stoffrester.

I november i 2012 var Mrs Moen og hadde kurs i "scrappquilt" i Haugtussa Quilteklubb.
Dette kurset fikk jeg med meg,
og vi lærte forskjellige blokker vi kunne sy av stoffremsene.
Jeg sydde kanskje 10- 15 blokker i grønnfarger da, 
men hva skjedde...
Jo, nå har både blokkene og stoffene ligget i en gjennomsiktig boks i to år.
Jeg trengte ikke åpne en gang for å se hva som var i den boksen.
Den har fått stå i ro helt til denne uka.
Nå har jeg sydd nesten 30 blokker til, 
og jeg har en plan videre om noen uker. ;-)

Her er de bare strødd ut på gulvet uten at jeg har tenkt hvordan slutt resultatet skal bli.

Sånn ligger jeg an nå. 

Og mengden med reste kvadrater øker og øker:


Ønsker deg en god helg! 

7 kommentarer:

  1. Vad härligt det blir när du har lagt det från ljust till mörkt väntar med spänning på att få se det färdigt.
    De gröna bli också läckert.
    Ha det så bra

    SvarSlett
  2. Rester -ja , en kan nesten mistenke de for å formere seg , men hvis en kan bruke de som du viser her da blir det mening i det , dette blir flotte quilter :)
    Ha en god helg !

    SvarSlett
  3. Uff rester.......er ikkje glad i dei nei. Eg har sortert etter farge, i kver sin pose og oppi ein stor kasse. Men er ikkje flink å bruka dei. Er jo kjekkare med det som ligge fint i hyllla og berre ventar på å bli brukt.
    Men eg fant ut at løparen Hjerter på en tråd var heilt ok og lage med rester. Litt pusslespill, men det var moro. Lukka te med prosjektet ditt.

    SvarSlett
  4. Dette var flotte blokker. Jeg elsker rester og alt man kan sy av dem. Takk for ny inspirasjon!

    SvarSlett
  5. Jammen har du fått sydd sammen en god del.....mine rester vokser, og plassen i restekassa blir mindre og mindre. Man skulle hatt en måned i året der det bare var lov til å sy restetepper....

    SvarSlett
  6. Det er så fint alt du lager! Tenk å sy så flott av bare rester - spennende å se det ferdig!
    Ha en fin uke:)

    SvarSlett
  7. Så flott dette blir, Happy Quilting!

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!